یو پی اس چیست؟ انواع UPS کدام است؟

یو پی اس چیست و انواع UPS

مخفف یو پی اس ups چیست؟ UPS مخفف (Uninterruptible Power Supply) (منبع تغذیه بدون وقفه) دستگاهی است که هنگام قطع برق یا افت سطح ولتاژ غیرقابل قبول، از باتری پشتیبان، برق تهیه می‌کند. سیستم‌های کوچک UPS برق را برای چند دقیقه تأمین می‌کنند.

آنقدری که بتوانید کامپیوتر خود را به شکل درست خاموش کنید و فایل‌های در حال اجراتون رو سیو کنید، در حالی که سیستم های بزرگتر دارای باتری کافی برای چند ساعت هستند. در مراکز داده حیاتی ماموریت، سیستم‌های UPS فقط چند دقیقه استفاده می‌شوند تا ژنراتورهای الکتریکی کنترل خود را به دست بگیرند. سیستم‌های UPS را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که به سرورهای فایل هشدار دهد تا در صورت وقفه و خالی شدن باتری به صورت منظم خاموش شوند.

جهت خدمات شبکه کامپیوتر میتوانید با تیم برنا بنیان از طریق تماس با ما ارتباط کنید.

تنظیم فشار و تنظیم ولتاژ

محافظ ولتاژ موج‌ها و نوسانات را فیلتر می‌کند. تنظیم‌کننده ولتاژ، ولتاژ یکنواخت را در هنگام خنک‌شدن حفظ می‌کند. یک UPS، کامپیوتر را در مواقعی که برق ندارد، روشن نگه می‌دارد. سیستم‌های UPS معمولاً سرکوب موج را ایجاد می‌کنند و ممکن است تنظیم ولتاژ را ارائه دهند.

آماده به کار (Standby) و خط تعاملی (Interactive)

یو پی اس آماده به کار که به آن quotیا UPS آفلاین نیز می‌گویند؛ رایج‌ترین نوع UPS می‌باشد که در یک فروشگاه لوازم کامپیوتر یا اداری یافت می‌شود. پس از تشخیص قطع برق، جریان را از پریز AC می‌گیرد و در عرض چند میلی ثانیه به باتری تغییر می‌کند.

 

یو پی اس آنلاین

UPS آنلاین پیشرفته‌ترین و پرهزینه‌ترین نوع UPS است. inverter به طور مداوم برق تمیز از باتری را تأمین می‌کند. تجهیزات رایانه هرگز مستقیماً از پریز AC برق دریافت نمی‌کنند.

با این حال، واحدهای یو پی اس آنلاین حاوی فن‌های خنک‌کننده هستند که سر و صدا ایجاد می‌کنند. ممکن است برای کاربر خانگی یا دفتر کوچک، به برنامه ریزی موقعیت مکانی نیاز داشته باشند.

 

یو پی اس آنلاین

 

یو پی اس آنلاین چیست و چکار میکند؟

 

 

انواع یو پی اس چیست؟

سه نوع UPS، از نظر عملکرد این است: در صورت قطع برق همه سیستم‌های UPS به باتری تغییر حالت می‌دهند. تفاوت آنها در نحوه کنترل برق در شرایط عادی است. واحدهای آماده به کار تضعیف محدودی را ارائه می‌دهند در حالی که سیستم‌های تعاملی خطی، ولتاژ را تنظیم کرده و هارمونیک‌های بد را صاف می‌کند.

اندازه مهم است. هنگامی که برق قطع می‌شود، واحد سمت راست تجهیزات بیشتری را برای مدت طولانی‌تری نسبت به دستگاه سمت چپ روشن نگه می‌دارد، زیرا باتری بزرگتر است. اندازه باتری یک معیار مهم در انتخاب سیستم‌های UPS است.

 

مطالعه کنید: آموزش اجرای سیستم کامپیوتری صفر تا صد و رایگان

 

پشتیبان گیری

در آرایه Symmetra Power APC، همه ماژول‌ها در کل بار تقسیم می‌شوند. بنابراین، هر واحدی می‌تواند خراب شود و بدون به خطر انداختن امنیت UPS در وهله اول جایگزین شود.

 

منبع: www.pcmag.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *