آموزش کابل کشی دوربین مداربسته

کابل کشی دوربین مداربسته

امروز در این مقاله قصد داریم به کابل کشی دوربین مداربسته بپردازیم. در ابتدا باید بگوییم که، دوربین مداربسته بیشتر برای اهدافی از جمله پیشگیری از جرایم، ایجاد ایمنی و نظارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این منظور، دوربین مداربسته به کابل‌هایی نیاز دارد که کیفیت سیگنال‌های ویدئویی را تا حد زیادی افزایش دهند. انواعی از کابل دوربین مداربسته در بازارها وجود دارد که به کیفیت تصویر دوربین مداربسته کمک چندانی می‌کند.

سیستم‌های نظارت تصویری دوربین دارای تعداد زیادی از ابزار و اجزا می‌باشند. شاید برای افراد عادی، تعدد این اجزا و لوازم نصب دوربین مداربسته بسیار گیج کننده و مبهم به نظر برسد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا توضیحات گسترده‌ای درباره کابل کشی دوربین مداربسته و نیز آموزش و نحوه و … برای شما عزیزان ارائه دهیم. لذا شما مخاطبان گرامی برای کسب ‌اطلاعات بیشتر و مفیدتر می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

انواع کابل کشی دوربین مداربسته

کابل کشی دوربین مداربسته با توجه به محل قرار گرفتن دوربین‌ها و نوع استفاده افراد، متفاوت خواهد بود. لذا پیشنهاد می‌شود که نقشه کابل کشی دوربین مداربسته را با دقت فراوانی انجام دهید تا در آینده برای انجام تعمیرات آن، اضافه کردن دوربین جدید و سایر… با مشکل و خرابی متعدد مواجه نشوید. کابل کشی حرفه‌ای و مناسب می تواند شما را از سرقت سارقین ایمن نگه دارد. در مطالب زیر انواع کابل کشی دوربین مداربسته را برای شما شرح می‌دهیم. برای اطلاع از خدمات دوربین مداربسته می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

کابل کشی دوربین مداربسته آنالوگ

انتقال تصویر از دوربین مداربسته آنالوگ به DVR به واسطه کابل انتقال تصویر و منبع تغذیه آن صورت می‌گیرد. اما برای طراحی نقشه کابل کشی دوربین مداربسته آنالوگ می‌توان از دو روش نام برده اقدام نمود. برای کسب اطلاعات کامل از برق دوربین مداربسته می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

اول: نقشه کابل کشی دوربین مداربسته بر اساس منتقل نمودن تصاویر‌های آن: در این حالت از نقشه، از هر دو دوربین یک کابل مجزا کواکسیال RG59 و یا RG60 را به دستگاه DVR متصل می‌کنیم. توجه کنید که هر چقدر تعداد دوربین‌های مداربسته‌ی شما بیشتر باشد کابل کشی بیشتری باید انجام شود که برای محافظت و ایمن نگه داشتن از این نوع کابل‌ها می‌توانید آن‌ها را در داخل کابل فلکسی قرار بدهید تا در مقابل فشار و آسیب‌های احتمالی ایمن باشند. شما همچنین می‌توانید کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

دوم: نقشه کابل کشی دوربین‌ مداربسته بر اساس منابع تغذیه آن: در این حالت از نقشه شما از محل قرارگیری دستگاه DVR به ازای هر دوربین مداربسته یک کابل برق تا محل نصب دوربین باید بکشید. کابل برق توسط فیش‌های نری یا مادگی برق، به دوربین مداربسته و منابع تغذیه‌های آن وصل می‌شود. برای اطلاع از انواع تجهیزات دوربین مداربسته می‌توانید در سایت ما مطالعات مفیدی داشته باشید.

 

کابل کشی دوربین مداربسته آنالوگ

 

کابل کشی دوربین‌ مداربسته تحت شبکه

 سیستم مداربسته IP متشکل از دوربین مداربسته تحت شبکه، کابل شبکه، دستگاه ضبط تصویر NVR و نیز سوئیچ POE است. همگی دوربین‌های مداربسته از طریق یک کابل شبکه Lan تصویر‌ها را به دستگاه ضبط تصاویر منتقل می‌کنند که کابل‌های شبکه به واسطه‌ی سوئیچ POE به دستگاه NVR وصل می‌شوند. کابل کشی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه به صورت زیر خواهد بود. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی با محصولات لوازم جانبی دوربین مداربسته به سایت ما مراجعه کنید.

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل می‌گردد، پس از اتصال تمامی دوربین‌های مدار بسته به سوئیچ POE، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR وصل می‌شود. ناگفته نماند، در صورتی که از سوئیچ POE برای متصل نمودن کابل‌های شبکه و دستگاه NVR استفاده کنید، می‌توانید از همان کابل شبکه‌ای که بین دوربین مداربسته و سوئیچ شبکه کشیده شده است برای تغذیه دوربینIP استفاده کنید. شما می‌توانید انواع کابل برق دوربین مداربسته در سایت ما مشاهده کنید‌.

 

کابل کشی دوربین‌ مداربسته تحت شبکه

 

آموزش کابل کشی دوربین مداربسته

یکی از کارهای مهمی که در راه اندازی و یا نصب دوربین‌های مدار بسته، باید به آن دقت کنید، آموزش کابل کشی دوربین مداربسته است. در حقیقت دقت به این موضوع مهم سبب افزایش کیفیت تصاویر خروجی می‌شود. به سخنی دیگر زمانی که کابل کشی دوربین مداربسته به صورت درست و مناسب انجام شود، تاثیر عالی در کیفیت تصاویر خروجی دوربین مدار بسته خواهد داشت. امروزه در جهان کابل کشی برای دوربین‌ های مداربسته به روش‌های متنوعی انجام می‌شود. در ادامه به آموزش و مراحل کابل کشی دوربین‌ های مداربسته می‌پردازیم. برای آموزش نصب فیش bnc می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید‌.

  1. برنامه‌ریزی مناسب باید صورت بگیرد. شما باید تصمیم بگیرید که دوربین‌های مداربسته باید در چه مکان‌هایی و در کجا نصب شوند و در کجا کابل‌ها می‌توانند از دیوار د یا سقف عبور کنند.
  2. نصب پایه‌ها و یا براکت‌ها یکی از اصول مهم در آموزش است. نصب پایه‌ها و یا براکت‌ها برای نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های مورد نظر باید به‌ طور دقیق و مناسب انجام شود تا بعدها با مشکلات نصب اشتباه آن، مواجه نشوید.
  3. کشیدن کابل‌های درست در محل نصب.
  4. درست نصب کردن دوربین مداربسته و اطمینان از اتصال مناسب کابل‌ها.
  5. تست و عیب‌یابی دوربین مداربسته.
  6. نصب دوربین‌ها در مکان مورد نظر.
  7. تنظیمات نهایی از جمله زمان، کیفیت و …

شما می‌توانید برای اطلاع از فیش دوربین مداربسته به سایت ما مراجعه نمایید.

نحوه کابل کشی دوربین مداربسته

نحوه کابل کشی دوربین مداربسته باید به طور دقیق انجام شود. کابل کشی اصولی و رعایت کردن استاندار‌های کابل کشی دوربین مداربسته در زمان نصب دوربین مداربسته از قسمت‌های بسیار مهم این کار محسوب می‌شود به حساب می‌شود که به هیچ عنوان نباید از آن فراموش نکنید. زیرا در صورت رعایت کردن استاندارد مورد قبول برای کابل کشی دوربین‌ها، کیفیت تصاویر و ضبط ویدئو دوربین بی شک بهتر خواهد شد. اما این در حالی می‌باشد که اگر شما از حداکثر طول کابل آن غافل شوید، سیستم با مشکلاتی مانند قطع و وصلی تصاویر و ویدئوها، پایین آمدن کیفیت تصویر، پرش در تصویر و رفتن آن و سایر … مواجه خواهید شد.

شما در ابتدا باید مسیر کابل کشی را به طور دقیق مشخص کنید و طول کابل مورد نیاز را تهیه کنید. طول کابل همواره براساس فاصله دوربین و نیز دستگاه تا تجهیزاتی که باید به آن‌ها وصل شوند اندازه‌گیری می‌شود. فقط در هنگام اندازه‌گیری مسافت آن توجه داشته باشید که فاصله دوربین، هم از جهت افقی و هم از جهت عمودی باید محاسبه شود.

ناگفته نماند که اگر قبل از کابل کشی دوربین‌های مدار بسته مسیر به طور دقیق مشخص نشده باشد مشکلاتی بسیاری از جمله کوتاهی بیش از حد و یا بلندی آن، پیش می‌آید. رعایت نکردن این اصول در پروژه‌های بزرگ بسیار پر هزینه خواهد بود و اجرای پروژه را نیز دشوارتر می‌کند. برای آگاهی از نصاب دوربین مداربسته در تهران می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

نحوه کابل کشی دوربین مداربسته

 

نرخ کابل کشی دوربین مداربسته

نرخ کابل کشی دوربین مداربسته بسته با نوع کاری که انجام می‌شود، متفاوت است. در سال‌های اخیر این نرخ نوسانات بسیاری داشته است. نصب دوربین مداربسته تا به امروز همواره از نرخ مناسبی برخوردار بوده است. این هزینه کابل کشی دوربین مداربسته شامل هزینه‌های نصب دوربین مداربسته، کابل‌ کشی دوربین‌ها، تجهیزات و لوازم‌های مورد نیاز مانند DVR و منابع تغذیه و نیز همچنین هزینه‌‌های مربوط به تنظیمات و راه‌ اندازی سیستم‌های دوربین‌های مداربسته است. همچنین هزینه نصب آن با توجه به مقدار مواد و تجهیزات استفاده شده متفاوت خواهد بود.

بنابراین درباره نرخ کابل کشی دوربین‌های مداربسته نمی‌توان عدد ثابتی را گفت. در واقع همانطور که گفتیم، این عمل بسته به مقدار کار و تجهیزاتی که در آن استفاده می‌شود با توجه به برند و سایر… متفاوت خواهد بود. با تماس با برنابنیان می‌توانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورید.

هزینه کابل کشی دوربین مداربسته در برنابنیان

برنابنیان در قسمت خدمات و تعرفه و نیز هزینه نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته فعالیت دارد، این خدمات دوربین مداربسته که شامل مشاوره خرید و نصب، فروش آن، اجرا در مکان‌ها، نصب و راه اندازی و نیز همچنین پشتیبانی و تعمیرات آن، می‌شود. هزینه کابل کشی دوربین مداربسته در برنابنیان به صورت مناسب و مقرون و به صرفه‌ای می‌باشد. مجموعه برنابنیان با استفاده از تکنسین‌های مجرب در زمینه‌ی خدمات دوربین‌های مداربسته و نیز بهره‌ گیری از مهارت‌های روز دنیا توانسته است به طوری عمل کند که بدون هیچ نیازی به صرف هزینه‌های زیاد و بالا برای تبلیغات، مشتریان بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب کند.

با مراجعه به این مجموعه می‌توانید نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته خود را با اطمینان خاطر انجام دهید. این مجموعه با پشتیبانی مناسب بعد از نصب، می‌تواند کمک فراوانی به شما متقاضیان گرامی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنابنیان، می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم کابل کشی دوربین مداربسته باید توسط تکنسین‌های مجرب انجام شود تا مشکلات زیادی بعد از نصب برای شما به وجود نیاید. لذا امیداریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما کاربردی واقع شده باشد و با مطالعه‌ی آن بتوانید پاسخ سوالات خود را در این زمینه دریابید. همچنین می‌توانید برای آگاهی از منبع تغذیه دوربین مدار بسته، با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *