نکات نصب دوربین مداربسته و ترفندهای قبل از نصب دوربین چیست؟

نکات نصب دوربین مداربسته

در پروسه‌ای نکات نصب دوربین مداربسته با توجه به این که از چه مدل و دوربین‌های نظارتی استفاده خواهید کرد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. با این تفاوت دوربین مدار بسته بیسیم و باسیم، نیز تفاوت دوربین دام و بولت و وجود ویژگی‌هایی همچون دوربین تحت شبکه، آنالوگ و IR، قابلیت کنترل زاویه دید و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، انتخاب یک دوربین را دشوار خواهد کرد. به هر حال برای هر مکان چه دوربینی را انتخاب کنیم؟ در زمان نصب و بعد از آن می‌بایست به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر شما نیز به دنبال نیز نکات نصب دوربین مداربسته هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

 

نکات راه اندازی دوربین قبل از شروع پروژه

انتخاب یک دوربین مناسب ارتباط مستقیمی با مکان استفاده و نیاز شما خواهد داشت. به طور مثال برای نصب آسان‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر می‌توانید به سراغ دوربین‌های بی‌سیم باتری خور بروید. درحالی‌که برای داشتن یک سیگنال شبکه پایدارتر بهتر است که از دوربین‌های مداربسته با قابلیت اتصال به شبکه برق و اینترنت استفاده نمایید.

به‌طورکلی برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های نظارت تصویری به دوربین و کل راهنمای نصب دوربین مداربسته، تعدادی دستگاه ذخیره‌کننده احتیاج خواهید داشت. یکی از نکات نصب دوربین مداربسته نیز انتخاب یک دستگاه ذخیره‌کننده مناسب با توجه به تعداد دوربین و کیفیت شبکه شما می‌باشد. به همراه حافظه ذخیره‌سازی و کابل‌های ارتباطی نیاز داریم که همه این موارد باید توسط یک شخص متخصص و مشاوره بررسی شوند.

همچنین اگر به دنبال نصب دوربین‌های تحت شبکه هستید نیاز دارید تا تجهیزات مشخصی برای شبکه را نیز تهیه کنید. خود این تجهیزات نیازمند دانش درباره نحوه عملکرد یک شبکه و انواع دوربین آن هستند. یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی در نصب دوربین مداربسته انتخاب محل جاگذاری دوربین‌ها می‌باشد. انتخاب جنس پایه های دوربین مداربسته در مکان‌های نصب دوربین بسیار مهم است. جهت اطلاعات بیشتر به مطلب ” آشنایی انواع پایه دوربین مداربسته و کاربردهای آن ” سر بزنید.

عموماً بهترین محل برای نصب دوربین‌ها مکان‌هایی هستند که تردد نسبتاً زیادی در آنجا صورت می‌گیرد، همانند درب‌های ورود و خروج، مناطقی که لوازم و تجهیزات مهمی وجود دارد.

 

نکات نصب دوربین مداربسته و قبل از راه اندازی CCTV

 

نکات نصب دوربین مداربسته (مدیریت کابل)

البته که نصب چند دوربین و کابل‌کشی میان آنها ساده به نظر می‌رسد. اما  سخت‌ترین قسمت نصب دوربین مداربسته جای‌گذاری سیم‌ها و کابل‌های امنیتی است. در یک شبکه ایمن کابل‌ها و دستگاه‌های مرتبط با شبکه نباید به‌راحتی قابل‌دسترس باشند. به همین دلیل قبل از شروع پروژه و مشاوره دوربین مداربسته، لازم است که مسیر عبور سیم دوربین امنیتی را از قبل مشخص کرده باشید،  به‌خصوص وقتی که می‌خواهید دوربین‌ها را در چند نقطه نصب کنید.

نقاطی مانند راهروها، زیرزمین، گاراژ، داخل اتاق زیر شیروانی و زیربنای سقف می‌توانند پیچیدگی مدیریت کابل شبکه دوربین مداربسته شمار چندبرابر کنند. هر سیم کابل در شبکه CCTV شما شامل دو سیم به همراه کانکتور است. یکی از سیم‌ها برای منبع تغذیه در نظر گرفته شده است و دیگری برای ارسال دیتا. شما می‌توانید جهت امنیت بالاتر شبکه برای هر یک از سیم‌ها یک منبع  جداگانه درست کنید یا هرکدام را به پریزهای متفاوت بزنید.

هنگامی که سیم‌های ضبط تصویر به دستگاه DVR/NVR وصل بشوند، دستگاه به مانیتور متصل می‌شود. یکی از نکات نصب دوربین مداربسته بسیار مهم نحوه قرارگیری تجهیزات شبکه است. بهتر است تجهیزات DVR و حتی مانیتورینگ در یک رک DVR قرار گیرند. رک همانند یک قفسه فلزی است که می‌تواند به دیوار متصل شده و امنیت تجهیزات شما را تضمین کند.

 

نکات نصب دوربین مداربسته با مدیریت کابل

 

نکات مهم نصب دوربین مداربسته

همان‌طور که در نکات نصب دوربین مداربسته به آن اشاره کردیم، با مخفی کردن کابل‌های دوربین مداربسته می‌توانید امنیت فیزیکی شبکه خود را دوچندان کنید. ترفند قبل از نصب دوربین دیگر در دسترس نبودن خود دوربین است. اگر دوربین شما در ارتفاع مناسبی قرار نگرفته باشد احتمال سرقت و آسیب رسیدن به خود دوربین وجود خواهد داشت. جهت اطلاعات بیشتر به صفحه ”  امنیت دوربین مداربسته چیست و نکات مهم آن کدام است؟ “ مراجعه کنید.

همچنین حتماً لنز دوربین مداربسته خودتان را به طور مداوم تمیز نمایید. زیرا کثیف بودن باعث تاری تصاویر دوربین شده و کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد. یکدیگر از نکات نصب دوربین مداربسته مربوط به نصب دوربین در فضای باز است. استفاده از نسخه ضدآب دوربین مدار بسته یکی از نکاتی است که در زمان نصب دوربین در فضای باز می‌بایست به آن توجه کنید.

به یاد داشته باشید که دوربین مداربسته نیازمند بازدید و مانیتورینگ است، برای کاهش هزینه‌ها به طور هفتگی سیستم را چک کنید تا از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید. از ثبت صحیح تصاویر در سیستم DVR اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان تصاویر ثبت شده را حداقل تا 1 ماه نگه دارید تا درصورتی‌که متوجه سرقت یا مشکل دیگری شدید بتوانید با نگاه‌کردن به ویدئوهای ثبت شده مدارک مناسبی جهت شناسایی داشته باشید. قبل از دیدن این ویدئو CCTV نصب نکنید.

 

 

با تمامی نکات و ترفندهایی که به آن اشاره کردیم همچنان استفاده از نصاب دوربین مداربسته در تهران و یک مشاور جهت انتخاب نوع دوربین مداربسته و موارد مربوط به آن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با دیدن ویدئو زیر می‌توانید دانش خود را دررابطه‌ با نصب دوربین مداربسته و انواع آن افزایش دهید. سیستم تشخیص حرارت و گازهای خطرناک، ساخت ویدئو تایملپس (دور سریع)، ثبت تصاویر از حیات‌وحش، نصب دوربین در مکان‌های بدون برق یا وای‌فای و …  از جمله مواردی هستند که می‌توانید با دیدن این ویدئو درباره آنها اطلاع کسب کنید.

 

سخن پایانی

همچون هر دانش دیگری شما می‌توانید به‌وسیله تلگرام، لینکدین، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نکات بسیار زیادی را درباره نصب و نگهداری از شبکه‌های دوربین مداربسته بیابید. پاسخ‌دادن به سؤالاتی همچون محصولات دوربین مداربسته چیستند؟ را در وب‌سایت ما مطالعه نمایید.  ارائه خدمات دوربین مداربسته، آموزش نصب دوربین مداربسته، 10 مشکلات رایج در دوبین مداربسته، انواع دوربین مداربسته از جمله مطالبی هستند میتوانید در وبسایت ما مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *