میزان برد دوربین مداربسته چقدر است؟

میزان برد دوربین مداربسته

برد دوربین مداربسته چقدر است و یا چگونه مشخص می‌شود؟ دوربین مداربسته که همان CCTV است ابزاری بسیار مهم و حیاتی برای محافظت کردن از محیط‌های گوناگون به‌شمارمی‌روند‌. هدف اصلی نصب کردن دوربین‌های مداربسته در واقع این است که امنیت محیط را افزایش داده و علاوه‌برآن از ایجاد هر نوع خطرات احتمالی اعم از سرقت، تخریب و یا وارد شدن افراد بیگانه به اماکن جلوگیری کنند. 

برای اینکه به این ویژگی دست پیدا کنید باید علاوه‌بر نصب کردن دوربین‌های مداربسته با ویژگی‌های مختلف آن‌ها نیز آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها برد دوربین مداربسته است. این ویژگی درواقع به‌مقدار فاصله بین دوربین و محیطی که قصد دارید تصاویر آن را ثبت کنید، گفته می‌شود. میزان برد دوربین‌ها به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به لنز دوربین مداربسته، اندازه سنسور و رزولوشن دوربین اشاره کرد. 

به‌عنوان‌مثال دوربین‌های دارای برد بلندتر برای کنترل فضاهای بزرگ و دوربین‌های دارای سنسور بزرگ‌تر برای کنترل محیط‌های تاریک و یا نیمه تاریک بیشتر استفاده می‌شوند. درصورت‌تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق تماس با برنابنیان و مشاوره با کارشناسان اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید. اما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این ویژگی مهم دوربین‌های مداربسته بیشتر آشنا کنیم.

 

برد دوربین مداربسته چند متر است؟

احتمالا اولین سوالی که برای شما پیش آید این باشد که برد دوربین مداربسته چند متر است؟ لازم است بدانید که این ویژگی در انواع دوربین‌ها و برندها می‌تواند با توجه به ویژگی‌های متنوعی، متفاوت باشد. به‌عبارتی بهتر برد دوربین مداربسته در دوربین‌های مختلف دارای تفاوت‌هایی است. به‌طورکلی ویژگی‌های مختلفی مشخص کننده میزان برد دوربین هستند. 

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مقدار پیکسل‌ها و یا رزولوشن دوربین مداربسته اشاره کرد. به عنوان مثال در صورتی که یک دوربین دارای رزولوشن 1080 پیکسل باشد و در یک محیط دارای نور کافی و همچنین مجهز به لنز 300 میلی‌متری باشد، برد آن به طور تقریبی حدود ۳۷.۵ متر خواهد بود. البته این نکته را نیز لازم است ذکر کنیم که اگر محیط نور کافی نداشته باشد این امر می‌تواند موجب کاهش برد دوربین شما شود. 

دیگر نکته مهمی که مقدار برد دوربین مداربسته را مشخص می‌کند، نوع و تنظیم لنز دوربین مداربسته است. دقت کنید که لنزهای مختلف می‌توانند طول متفاوتی را پوشش دهند. به عنوان مثال اگر فاصله کانونی لنز کوتاه باشد، توصیه می‌شود آن را برای پوشش فضای بیرونی و بزرگ به‌کارببرید، درحالی‌که لنزهای دارای فاصله کانونی بلند، فضاهای کوچک و یا داخلی را بهتر پوشش می‌دهند. 

دیگر مورد مهم تعیین کننده برد دوربین مداربسته می‌توان به اندازه سنسور دوربین مداربسته اشاره کرد. سنسورهای بزرگ در اصل می‌توانند تصاویر واضحی در محیط‌های دارای نور کم و تاریک به شما ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال دوربین دارای سنسور 1.3 اینچ برای فضاهای کوچک مناسب است درحالی‌که دوربین‌های دارای سنسور بزرگ‌تر برای فضاهای بزرگ و فاصله دور بیشتر کاربردی هستند. در‌صورتی‌که تمایل به دریافت خدمات در این زمینه دارید می‌توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. 

 

انواع برد دوربین مداربسته

 

انواع برد دوربین مداربسته

برد دوربین مداربسته همان‌طور که بیان کردیم دارای انواع مختلفی است که البته می‌توان اقدام به افزایش آن کرد. برای بالا بردن این برد در دوربین‌های مداربسته و دیدن تصاویر با فاصله بیشتر لازم است تا در زمان خرید دوربین به یک‌سری نکات مهم توجه کنید. 

البته درصورت‌نیاز می‌توانید در این زمینه از خدمات دوربین مداربسته برنابنیان نیز کمک بگیرید. از جمله نکات مهم انتخاب دوربین این است که باید بدانید دوربین‌های مداربسته دارای لنز متغیر به این دلیل که می‌توانند فاصله کانونی را تغییر دهند، برد بیشتری را نیز پوشش می‌دهند. برای اینکه برد مفید دوربین را افزایش دهید بهتر است دوربین‌های دارای لنزهای متغیر و یا زوم اپتیکال را انتخاب کنید. 

همان‌طورکه به آن اشاره کردیم، دوربین‌های مداربسته دارای کیفیت بالاتر می‌توانند تصاویری با جزئیات بیشتری نیز ارائه دهند. بنابراین شما می‌توانید از دوربین‌های مداربسته‌‌ای استفاده کنید که دارای کیفیت بالاتری هستند تا بتوانند تصاویری با فواصل دور و کیفیت بیشتری به شما ارائه دهند. درصورتی‌که در این زمینه با سوالاتی از جمله تفاوت dvr و nvr مواجه شدید و یا اینکه دارای ابهاماتی هستید، می‌توانید با کارشناسان برنابنیان درمیان‌بگذارید. اما در ادامه شما را با انواع برد دوربین مداربسته آشنا خواهیم کرد. 

 

برد دوربین مداربسته سونی

همان‌طورکه به آن اشاره کردیم برد دوربین مداربسته با توجه نکات و ویژگی‌های مختلفی از جمله نوع برند می‌تواند دارای تفاوت‌هایی باشد. در واقع برد دوربین مداربسته سونی نیز با توجه به نوع و مدل می‌تواند متفاوت باشد. از مهم‌ترین عوامل و مواردی که می‌تواند بر روی مقدار برد دوربین اثر گذار باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

رزولوشن دوربین

همان‌طورکه می‌دانید کیفیت تصاویر در دوربین‌ها براساس مگاپیکسل اندازه‌گیری می‌شوند. دوربین‌هایی که در بازار وجود دارند عمدتا با کیفیت‌های مختلفی اعم از 2 مگاپیکسل، 3 مگاپیکسل و 4 مگاپیکسل و مواردی از این قبیل تولید می‌شوند. دقت کنید که به هر میزان کیفیت تصاویر ارائه شده توسط دوربین شما بیشتر باشد، به این معنی است که برد دوربین مداربسته قوی‌تر می‌باشد و جزئیات را بهتر به‌نمایش‌می‌گذارد. 

محل نصب دوربین

محل نصب دوربین مداربسته دیگر نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید و درصورت‌داشتن سوالاتی در مورد آن می‌توانید از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید. ممکن است برای شما جالب باشد که محل نصب به‌طورمستقیم بر برد دوربین مداربسته موثر است. به‌عنوان‌مثال اگر یک دوربین بی‌سیم نصب کرده باشید و بین آن و وای‌فای مانعی به وجود آید برد دوربین شما کمتر می‌شود. بنابراین در زمان نصب حتما باید به این موارد دقت کافی داشته باشید. 

میزان قدرت زوم دوربین

همان‌طورکه بیان شد محل نصب و زاویه دید دوربین مداربسته از جمله ویژگی‌های مهمی هستند که بر روی برد اثر می‌گذارند. دقت داشته باشید میزان قدرت زوم در دوربین‌ها نیز از جمله دیگر عوامل مهم و موثر بر برد به‌شمارمی‌رود. در واقع لنز در دوربین‌های وریفوکالی نسبت به دوربین‌های لنز ثابت بسیار قوی‌تر هستند. بنابراین برد دوربین در نوع وریفوکالی نیز قوی‌تر است. 

برند دوربین

برند برد دوربین مداربسته از مهم‌ترین عوامل مشخص کننده کیفیت دوربین به‌شمارمی‌روند. لازم‌ است‌ بدانید که برد دوربین‌های مداربسته در برندهای معتبری همچون سونی قوی‌تر هستند. 

 

برد دوربین مداربسته داهوا

 

برد دوربین مداربسته داهوا

برند داهوا از دیگر برندهای دوربین‌ مداربسته معروف و البته باکیفیتی است که دوربین‌های خود را در انواع بردها تولید و به بازار عرضه می‌کند. به‌طورکلی برای تعیین برد دوربین مداربسته داهوا دو مورد و عامل مهم وجود دارد. برد مفید در تشخیص چهره و خواندن پلاک از مهم‌ترین عوامل مشخص کننده برد به‌شمارمی‌روند. 

تشخیص چهره دوربین مداربسته دارای اهمیت ویژه‌ای است. به‌صورت‌کلی برد مفید تشخیص چهره در دوربین‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. عمدتا دوربین دارای 2 مگاپیکسل، 5 متر و دوربین 5 مگاپیکسل، 7 متر را پوشش می‌دهد. البته در این مورد نکات دیگر مهمی نیز وجود دارد. 

علاوه بر تشخیص چهره و تشخیص حرکت دوربین مداربسته از دیگر معیارهای مهم تعیین کننده برد می‌توان به قابلیت خواندن پلاک خودرو با کمک دوربین اشاره کرد. در واقع برد یک دوربین باید به شکلی باشد که بتواند پلاک خودرو را به‌راحتی تشخیص دهد. البته این ویژگی ممکن است به شرایط آب و هوایی نیز بستگی داشته باشد. 

 

برد دوربین مداربسته آنالوگ

از دیگر انواع بردها می‌توان به برد دوربین مداربسته آنالوگ اشاره کرد. به‌طورکلی محدوده‌ای از دوربین‌ها که از تکنولوژی آنالوگ برای انتقال دادن تصاویر استفاده می‌کنند دارای برد دوربین مداربسته آنالوگ هستند. این نوع از دوربین‌ها عمدتا از کابل کواکسیال به سیستم‌های ضبط وصل می‌شوند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع برد می‌توان به موارد کلی زیر اشاره نمود: 

  • قابلیت بالا در محیط‌هایی با شرایط نوری متفاوت 
  • کارایی عالی در فاصله‌های زیاد 
  • هزینه نصب کمتر 
  • دارای قابلیت اتصال به ضبط کننده دوربین مداربسته از طریق کابل کواکسیال 

 

برد دوربین مداربسته ahd

 

برد دوربین مداربسته ahd

برد دوربین مداربسته ahd در واقع مداری الکترونیکی بوده که در یک دوربین مداربسته قرار گرفته و وظیفه دارد تا تصاویر را پردازش کرده و به دستگاه ضبط کننده ارسال کند. این نوع از برد دوربین مداربسته به‌طورکلی از دو بخش اصلی زیر تشکیل شده است: 

سنسور تصویر: سنسورها دارای انواع مختلفی هستند و تکنولوژی‌های متنوعی اعم از CMOS یا CCD به‌کارمی‌برند. این نوع نور را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند. 

پردازنده تصویر: این مورد بسیار حیاتی و مهم است و وظیفه دارد تا تصاویر را پردازش کند. به‌طورکلی این بخش وظایفی از قبیل بهبود کیفیت تصاویر، کاهش نویز و همچنین اعمال فیلترها دارد. 

درصورتی‌که تمایل داشته باشید دوربین مداربسته دید در شب را خریداری کنید و تمایل دارید بهترین نوع دارای بهترین برد را انتخاب کنید می‌توانید در ابتدا با کارشناسان برنابنیان مشورت کنید. 

 

جمع‌بندی

برد دوربین مداربسته در اصل همان فاصله‌ی بین دوربین و محیط موردنظر است. این فاصله درواقع برای دوربین‌ها که اهمیت حیاتی برای حفظ امنیت دارند، بسیار مهم به‌شمارمی‌رود. امروزه انواع بردها وجود دارند که در هر دوربین این مقدار می‌تواند متفاوت باشد. درصورتی‌که تمایل دارید از خدمات برنابنیان در این زمینه استفاده کنید و قصد دارید درباره برنابنیان بیشتر بدانید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مختلف با کارشناسان در ارتباط و تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *