قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته

تشخیص حرکت دوربین مداربسته

قابلیت تشخیص حرکت دوربین مداربسته

امروزه با افزایش هزینه‌های خرید هارد دیسک دوربین مدار بسته، حساسیت بر روی حافظه ی NVRها و DVRهای دوربین مدار بسته بالارفته است. یکی از راه حل‌های مهم و اساسی رفع مشکل حافظه‌ی دستگاه ضبط کننده استفاده از قابلیت تشخیص حرکت دوربین مداربسته (Motion detection) می‌باشد.

برخورداری از این قابلیت در برخی از دوربین مدار بسته‌ها، موجب گردیده تا از ضبط و ذخیره‌ی تصاویر بیهوده و کم اهمیت جلوگیری می‌شود. فقط در صورت مشاهده‌ی حرکت در کادر تصویر، دوربین‌های مدار بسته اقدام به شروع عملیات تصویربرداری و ضبط و ذخیره کند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره‌ی قابلیت Motion Detection، کارکرد و مزایای آن در دوربین مدار بسته، خدمت شما ارائه خواهیم داد.

 

تشخیص حرکت در دوربین مداربسته چیست؟

 

کارکرد تشخیص حرکت دوربین مداربسته (Motion Detection)

قابلیت Motion Detection در دوربین مداربسته، یکی از اولین قابلیت‌های مبتنی بر پردازش تصاویر است. در این سیستم، پردازنده در هر لحظه یکی فریم را با فریم‌های قبل و بعد آن مقایسه می‌کند و از طریق شناسایی میزان تغییرات در تصاویر متوالی، حرکت را تشخیص می‌دهد. این تغییرات شامل تغییر ناگهانی نور محیط نیز می‌باشد.

مهم‌ترین کاربرد قابلیت Motion Detection در دستگاه‌های ضبط‌کننده NVR یا DVR است. با به کارگیری این فناوری زمان ضبط و حجم تصاویر ویدیویی کاهش می‌یابد و در استفاده از حافظه‌ی هارد صرفه‌جویی می‌شود. چرا که با به کارگیری این قابلیت می‌توانید دوربین‌های مدار بسته را طوری تنظیم کنید که فقط در هنگام رخ‌دادن حرکت‌ها و بروز تغییر در تصاویر، اقدام به ضبط‌کردن کند.

 

تشخیص حرکت در دوربین مداربسته و کارکرد آن

 

مزایای تشخیص حرکت در دوربین

به دلیل سادگی و کارایی، استفاده از فناوری Motion Detection در دستگاه‌های NVR و DVR بسیار رایج است. استفاده از دوربین مدار بسته به تنهایی برای برقراری امنیت یک مجموعه کافی نیست و نیاز به استخدام افرادی برای اهداف نظارتی می‌باشد؛ شخصی که همواره بر تغییرات تصویر کنترل و نظارت داشته باشد. جهت کسب اطلاعات به صفحه ” تفاوت دستگاه ضبط کننده NVR و DVR ” مراجعه کنید.

به کارگیری تشخیص حرکت دوربین مداربسته از این نظر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های استخدام این افراد می‌شود. از طرف دیگر برای کنترل مستمر تصویر زمان زیادی گرفته می‌شود. در نتیجه استفاده از این فناوری و ضبط خودکار تغییرات ایجاد شده در تصاویر، موجب صرفه‌جویی در زمان کاربر نیز می‌شود. تنها کافیست برای داشتن دسترسی و کنترل وقایع و تغییرات، به دستگاه مراجعه و تصاویر ضبط شده را مشاهده کنید.

 

تشخیص حرکت دوربین مداربسته و مزایای فناوری Motion Detection

 

معایب فناوری Motion Detection

استفاده از این فناوری، به عنوان دزدگیر مناسب نیست. چرا که این سیستم، نه روی حرکات فیزیکی بلکه تنها به تغیرات موجود در تصاویر حساس است. به همین دلیل در صورت بروز هر گونه تغییر نور و رنگ، سیستم دزدگیر یا هر نوع سیستم‌های دزدگیر اماکن فعال شده و در نتیجه خطاهای زیادی خواهد داشت. وجود این حساسیت، هرگونه تغییر ناگهانی مثل حرکت حیوانات کوچیک، ریزش باران و برف، حرکت شاخه و برگ درختان و … به عنوان جسم متحرک شناخته شود و دستگاه شروع به آلارم هشدار به کاربر می‌کند.

 

جمع بندی

درباره قابلیت تشخیص حرکت دوربین مداربسته گفتیم و دانستیم که قابلیت Motion Detection چه کاربردی و برای هر دوربین های مدار بسته چه مزایا و معایبی دارد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید سوالات خود را با تیم شرکت برنا بنیان در میان بگذارید. برای مشاوره دوربین مدار بسته و خدمات نصب و راه اندازی و تعمیر دوربین از طریق راه‌های ارتباطی تماس، چت واتساپ و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام یا تلگرام در ارتباط باشید. آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی زیر را برای دورستان‌تان یا آشنایانی که می‌دانید این مطلب به دردشان می‌خورند، ارسال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *