علت چشمک زدن دوربین مداربسته

علت چشمک زدن دوربین مداربسته

چشمک زدن دوربین مداربسته می‌تواند بنا به دلایل متعددی رخ بدهد و شما پس از این که مشاهده کردید که دوربین مداربسته شروع به چشمک زدن کرده طاقت باید به دنبال علت آن گشته و سعی کنید که در صورت بروز مشکل آن را برطرف کنید. البته در برخی از مواقع ممکن است که مشکل خاصی برای دوربین مداربسته به وجود نیامده باشد و تنها دلیل چشمک زدن آن به خاطر سیستم طراحی و حالت عملکرد آن باشد.

در این مقاله قصد داریم تا دلایلی را که باعث می‌شود دوربین مداربسته چشمک بزند را به صورت کامل بررسی کنیم، در صورتی که نیازمند مطالب بیشتری در این خصوص هستید می‌توانید از مطالب موجود در کانال تلگرام ما استفاده کنید. 

 

چشمک زدن دستگاه دوربین مداربسته

 

چشمک زدن دستگاه دوربین مداربسته

افراد زیادی هستند که از دوربین مداربسته‌ برای تامین امنیت مکان موردنظرشان استفاده می‌کنند، اما ممکن است که متوجه شوند که دوربین مداربسته‌‌ی آن‌ها در حال چشمک زدن است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث چشمک زدن دوربین مداربسته می‌شود اما یکی از دلایلی اصلی این اتفاق می‌تواند به خاطر تغییراتی باشد که در میزان نور محیط رخ می‌دهد. زمانی که میزان نور موجود در محیط بنا به دلایلی تغییر زیاد شده و یا کم می‌شود سیستم به کار رفته در ساخت دوربین مداربسته برای این که این تعادلی را در میزان نور محیط ایجاد کند، حساسیت نوری خودش را تغییر می‌دهد.

تغییر میزان حساسیت نوری هم می‌تواند خودش را به صورت چشمک زن به نمایش بگذارد که در این صورت جای نگرانی برای چشمک زدن دوربین شما وجود ندارد و شما می‌توانید به خوبی از خدمات دوربین مداربسته بهره‌مند شوید. دلایل دیگری نیز برای حالت چشمک زن دوربین مداربسته وجود دارد که در قسمت بعدی آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

 

علت چشمک زدن چراغ دوربین مداربسته

تغییر وضعیت عادی دوربین مداربسته می‌تواند باعث نگرانی افراد بشود و آن‌ها را وادار به بررسی قسمت‌های مختلف دوربین مداربسته همچون کابل برق دوربین مداربسته و منبع تغذیه دوربین مداربسته و… کند. چشمک زدن دوربین مداربسته می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که در زیر آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم. 

  • یکی از علت‌ها وقوع این اتفاق می‌تواند وصل درست دوربین مداربسته به منبع برق باشد و یا این که اتصال آن به سیستم‌های DVR، NVR و یا شبکه به درستی صورت گرفته باشد. در چنین حالتی دوربین مداربسته ممکن است شروع به چشمک زدن کند. 
  • در برخی از محصولات دوربین مداربسته  نیز چشمک زدن دوربین مداربسته به معنی فعالیت شبکه است. در چنین حالتی اتصال دوربین مداربسته به سیستم دی وی آر و یا ان وی آر به درستی صورت گرفته و امکان کنترل دوربین مداربسته از طریق اینترنت نیز وجود دارد. 
  • یکی دیگر از علت‌های چشمک زدن دوربین مداربسته می‌تواند خراب شدن دوربین مداربسته باشد. برخی از دوربین‌های مداربسته زمانی که دچار مشکل فنی چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری می‌شوند، شروع به چشمک زدن می‌کنند و در واقع این عمل به منظور هشدار می‌باشد. 
  • در برخی از دوربین‌های مداربسته سیستمی تحت عنوان سیستم دسترسی غیرمجاز و یا دسترسی مفید فعال می‌باشد. فعال بودن این سیستم باعث می‌شود تا در صورتی که مکان دوربین مداربسته تغییر کند و جابه جا شود، دوربین شروع به چشمک زدن بکند. 
  • در زمانی که میزان نور محیط کم باشد یا سیستم مادون قرمز دوربین فعال باشد، دوربین مداربسته شروع به چشمک زدن می‌کند. بنابراین عمل کردن LEDهای مادون قرمز می‌تواند دلیلی دیگر باشد که می‌توانسته آن را برای چشمک زدن دوربین مداربسته عنوان کرد‌. 

به طور کلی دلیلی ثابت برای چشمک زدن دوربین مداربسته وجود ندارد و دوربین مداربسته می‌تواند به خاطر مشکلات سخت افزاری، ویژگی‌های امنیتی و یا فعالیت نرم افرازی خود چشمک بزند. بنابراین زمانی که مشاهده کردید دوربین مداربسته‌ی شما چشمک می‌زند و دلیل آن نیز برای شما مشخص نبود می‌توانید از طریق تماس با برنابنیان با کارشناسان این مجموعه صحبت کنید و از کمک آن‌ها در رفع مشکل چشمک زدن دوربین مداربسته کمک بگیرید. 

 

چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است؟

گاهی اوقات ممکن است که شما عجله داشته باشید و فرصت کافی نداشته باشید که از طریق چک کردن سیستم مرکزی از روشن بودن دوربین‌های مداربسته اطمینان پیدا کنید. به علت تاثیری که دوربین‌های مداربسته در تامین امنیت دارند نیز لازم است که حتما شما از فعال بودن و فعالیت درست آن‌ها مطمئن شوید.

در چنین زمانی شما می‌توانید با چک کردن مواردی که برای شما امکان‌پذیر است به راحتی از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان پیدا کنید. در ادامه روش‌هایی که به شما در این زمینه کمک می‌کنند و شما را از امنیت دوربین مداربسته مطمئن می‌کنند را بیان می‌کنیم.

 

چگونگی بررسی کردن حرکت دوربین و لنز آن 

 

بررسی کردن حرکت دوربین و لنز آن 

یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا از روشن بودن دوربین مداربسته بتوان مطمئن شد، بررسی کردن حرکت‌های دوربین مداربسته و لنزهای آن می‌باشد. طراحی برخی از دوربین‌های مداربسته به صورتی است که می‌توانند دائماً حرکت کنند و بچرخند. در این نوع دوربین ها می‌توان به خوبی از راه دور کنترل دوربین مداربسته را چک کرد و از روشن بودن و متصل بودن برق دوربین مداربسته اطمینان پیدا کرد. این مدل از دوربین‌ها می‌توانند به خوبی از همه‌ی جهات فیلمبرداری کنند و به امنیت مکان مورد نظر شما کمک کنند.

همچنین استفاده از لنزهای خاصی همچون وریفوکال که قابلیت تغییر دارند، باعث می‌شود تا در زمان زوم کردن لنز حرکت کند و حرکت آن نیز از بیرون مشخص است. در چنین دوربین‌هایی می‌توان نیز از راه دور علت چشمک زدن دوربین مداربسته را نیز پیدا کرد. 

 

کنترل کردن نور دوربین در حالت مادون قرمز 

دوربین مداربسته دید در شب می‌تواند به کمک نورهای مادون قرمز در شب از محیط پیرامون تصویربرداری و فیلم برداری کند. این نور از طریق لامپ‌هایی ال ای دی در محیط اطراف دوربین پراکنده می‌شود. بنابراین در تاریکی‌ شب با چک کردن نورهای قرمز دوربین می‌توان مطمئن شد که دوربین مداربسته روشن است. همچنین در زمانی که حالت مادون قرمز دوربین روشن است، امکان چشمک زدن دوربین مداربسته وجود دارد و از این طریق نیز می‌توان از روشن بودن دوربین اطلاع پیدا کرد. 

 

کمک گرفتن از سیستم شبکه 

اگر دوربین مداربسته‌ی شما از مدلی است که امکان اتصال آن به شبکه وای فای وجود دارد، دقت کنید که اتصال آن به این شبکه را به درستی انجام بدهید. اتصال درست و رعایت نکات نصب دوربین مداربسته کمک می‌کند تا دوربین شما  را بتوان به راحتی از طریق جست و جو در شبکه پیدا کرد و از روشن بودن آن مطمئن شد. اگر دوربین مداربسته هم به شما تعلق داشته باشد شما می‌توانید به راحتی از طریق وای فای تنظیمات آن را انجام دهید و از ایجاد تغییرات در دوربین مداربسته همچون تغییر جهت لنز دوربین، چشمک زدن دوربین مداربسته و… اطلاع پیدا کنید. 

 

کمک گرفتن از نرم افزارها 

امروزه نرم افزارهایی طراحی شده‌اند که قادر هستند به خوبی دوربین‌های مداربسته‌ای که در اطرافشان وجود دارد را شناسایی کنند‌ استفاده از این نرم افزارها کمک می‌کند تا شما بتوانید دوربین مداربسته‌ی خود را بر روی این نرم افزار شناسایی کنید و با خیالی آسوده مکان مورد نظرتان را ترک کنید. در صفحه اینستاگرام ما چند مورد از این نرم افزارها به شما معرفی شده است که شما می‌توانید از ان‌ها در این زمینه کمک بگیرید. برخی از نرم افزارها نیز کمک می‌کنند تا شما بتوانید علت چشمک زدن دوربین مداربسته  را نیز متوجه شوید. 

 بنابراین کمک گرفتن از نرم افزارها و انواع تجهیزات دوربین مداربسته در این زمینه می‌تواند کمک قابل توجهی به شما بکند. 

 

استفاده کردن از تجهیزات ردیابی

امروزه انواع تجهیزات دوربین مداربسته طراحی و ساخته شده که به شما کمک می‌کند بتوانید دوربین‌های مداربسته‌ی اطرافتان را شناسایی کنید. اگر دوربین‌های مداربسته به صورت مخفی در محیط قرار گرفته باشند شما می‌توانید با کمک گرفتن از این تجهیزات ردیاب ان‌ها را پیدا کنید و از حضور ان‌ها و روشن بودنشان اطلاع پیدا کنید. البته این تجهیزات ردیاب در دسترس همه‌ی افراد قرار ندارد و کاربرد آن بیشتر برای نیروهای نظامی و گروه‌های تجسس می‌باشد. 

نیروهای نظامی و تجسس به کمک این ردیاب‌ها به راحتی به دوربین‌های مخفی موجود در محیط که روشن هستند، دسترسی پیدا می‌کنند و با چک کردن ضبط کننده دوربین مداربسته به اطلاعات خوبی دست پیدا می‌کنند. 

 

روشن شدن چراغ دوربین مداربسته

 

روشن شدن چراغ دوربین مداربسته  

روش دیگری که برای اطمینان پیدا کردن از روشن بودن دوربین مداربسته وجود دارد، دقت کردن به روشن بودن چراغ‌های دوربین مداربسته است. در برخی از دوربین‌های مداربسته چراغ‌های چشمک زنی وجود دارند که شما با نگاه کردن به آن می‌توانید متوجه روشن بودن دوربین مداربسته شوید. چشمک زدن دوربین مداربسته در برخی از دوربین‌ها نیز نشانه‌ای از روشن بودن دوربین است. البته در این روش باید مطمئن بود که کابل کشی دوربین مداربسته به درستی صورت گرفته باشد و نقصی در آن وجود نداشته باشد. 

 

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم تا علت‌های چشمک زدن دوربین مداربسته را برای شما بازگو کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید بدون چک کردن سیستم مرکزی از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان پیدا کنید. مجموعه‌ی برنابنیان از جمله مجموعه‌هایی است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک‌ زیادی کرده و به سوالاتی که برای شما پیش می‌آید به خوبی پاسخ بدهد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این‌ مجموعه قسمت درباره برنابنیان را مطالعه کنید. 

از این که تا آخر این مقاله ما را با نگاه گرم و پر از مهرتان همراهی کردید، از شما بسیار تشکر می‌کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *