علت ایجاد نویز دوربین مداربسته چیست؟

نویز دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین تجهیزات در هر مکانی از جمله خانه، فروشگاه، ادارات و… به حساب می‌آید. این وسیله از ویژگی‌های مثبت و خوبی برخوردار است. به طور مثال قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته یکی از کاربردهای مفید این محصول می‌باشد.

اما گاهی در کارکرد این محصول نویز ایجاد می‌شود. به طوری که نویز دوربین مداربسته یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند ایجاد شود. علت نویز در دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد.

همچنین با توجه به انواع محصولات دوربین مداربسته نوع و دلیل ایجاد نویز دوربین متفاوت است. در این مقاله به بررسی اینکه چگونه نویز دوربین را از بین ببریم می‌پردازیم.

نویز دوربین مداربسته و نحوه از بین بردن آن

همان‌طور که گفته شد ایجاد نویز یکی از مشکلات رایجی است که در سیستم‌های دوربین مداربسته رخ می‌دهد و  ایجاد آن دلایل متفاوتی دارد. همچنین ایجاد نویز دوربین مداربسته باعث می‌شود که دستگاه به مرور زمان نظارت خود را از دست بدهد. به طوری که ایجاد نویز می‌تواند مانع از انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل‌های اندروید و آیفون شود.

 با این حال حذف نویز دوربین مداربسته می‌تواند با استفاده از کابل‌های مناسب، منبع تغذیه با کیفیت و ایجاد یک سیستم نظارتی امکان پذیر شود.

نویز دوربین مداربسته چیست؟

اصطلاحاً به نقطه و یا دانه‌هایی که سبب می‌شوند تصویر دوربین نامطلوب شود، نویز دوربین مداربسته می‌گویند. ایجاد نویز عموماً در شب رخ می‌دهد. اما برای خیلی از افراد سوال است که دلیل سیاه و سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته چیست؟ در پاسخ باید گفت که دلیل این موضوع می‌تواند  ایجاد نویز در دوربین مداربسته باشد.

با این حال نویز دوربین می‌تواند به صورت تصویری و یا صوتی باشد و کارکرد مطلوب دوربین را از بین ببرد. ایجاد نویز دوربین علت‌ و علائم مختلفی دارد و بسته به نوع نویز کاملاً متفاوت است. به طوری که برای بررسی علت ایجاد نویز ابتدا باید انواع نویز را بررسی کنید.

انواع نویز دوربین مداربسته

نویز دوربین مداربسته به عنوان عاملی مختل کننده برای انتقال تصاویر و صدا به حساب می‌آید. نویز دوربین انواع مختلفی دارد به طوری که هر نوع آن می‌تواند تشخیص چهره دوربین مداربسته و شناسایی چهره و نحوه عملکرد آن ها را مختل کند. انواع نویز دوربین مداربسته شامل موارد زیر می‌باشند:

نویز الکترونیکی: این نوع نویز به صورت دانه‌های ریز رنگی است که بر روی تصویر ایجاد می‌شود. دلیل ایجاد این نویز  را می‌توان نور کم و سیگنال بیش از حد قوی دانست.

نویز الکترو‌مغناطیسی: نویز مغناطیسی به صورت خط‌های عمودی و یا افقی ایجاد می‌شود که می‌توان بر روی تصویر دوربین این خط‌ها را مشاهده کرد. علت تشکیل نویز الکترو‌مغناطیسی می‌تواند کاهش سیگنال باشد.

 

انواع نویز دوربین مداربسته

 

لازم به ذکر است که برای حذف نویز در دوربین مداربسته می‌توانید به پیج‌های تعمیراتی دوربین مداربسته در اینستاگرام مراجعه کنید.

علت نویز دوربین مداربسته

ایجاد نویز دوربین مداربسته با علت‌های زیادی همراه است. به طور کلی علت نویز دوربین مداربسته استفاده از کابل‌های نامناسب، منبع تغذیه بدون کیفیت، نصب نادرست دوربین، نور ناکافی، بالن‌های ضعیف، استفاده از دوربین‌های ارزان قیمت و… می‌باشد.

کابل‌های نامناسب و بی کیفیت

استفاده از کابل با کیفیت یکی از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربین است. به طوری که استفاده از کابل‌های نامناسب سبب ایجاد نویز دوربین  مداربسته می‌شود. بهترین کابل‌ها برای دوربین مداربسته کابل های UTP و کواکسیال می‌باشند که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های تلگرام تهیه کنید.

منبع تغذیه ناکافی

منبع تغذیه در کارکرد صحیح دوربین مداربسته نقش بسزایی دارد. بنابراین بهتر است دوربین‌هایی را تهیه کنید که می‌توانند ولتاژ ۱۰ درصد را پشتیبانی کنند.  دوربین‌های ارزان قیمت با تحمل نکردن ولتاژ بالا می‌توانند سبب ایجاد نویز دوربین مداربسته شوند.

نصب نادرست دوربین

 یکی از علت‌های ایجاد نویز در دوربین مداربسته نصب نادرست این محصول است. اگر اتصالات و نصب دوربین به درستی انجام نشود نویز در دوربین مداربسته ایجاد خواهد شد. در این صورت خطوط محرکی بر روی دوربین مشاهده می‌شوند. برای نصب درست این محصول می‌توانید با نصابان دوربین مداربسته تماس حاصل کنید.

نور ناکافی

نور ناکافی سبب ایجاد نویز در دوربین مداربسته می‌شود. بنابراین هنگام خرید دوربین دقت کنید که تعداد LED‌های دوربین مناسب باشند. نصب نورافکن‌ها نیز به کیفیت دوربین کمک زیادی می‌کنند.

استفاده از بالن‌های ضعیف

بالن‌های ویدیویی ضعیف یکی از دلایل ایجاد نویز دوربین مداربسته هستند. بنابراین باید بالن‌هایی را تهیه کنید که با فناوری دوربین مداربسته سازگار هستند. همچنین بهتر است بیشترین فاصله‌ را از بالن‌ها در هنگام نصب دوربین بررسی کنید.

دوربین‌های ارزان قیمت

استفاده از دوربین‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت در ایجاد نویز  دوربین نقش مهمی دارند. چرا که استفاده از آن‌ها سبب ایجاد تصاویر نامناسب  می‌شود. همچنین در نبود نور این دوربین‌ها کیفیت مطلوبی ندارند. برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته و آشنایی بیشتر با دوربین مداربسته دید در شب می‌توانید با مراجعه به ما و تحقیق درباره ما بهترین نوع دوربین را انتخاب کنید.

 

دلایل ایجاد نویز دوربین مداربسته

 

حذف نویز دوربین مداربسته و پاک کردن فیلم‌های دوربین

گاهی افراد به دلیل ایجاد نویز دوربین مداربسته و ارائه تصاویر بدون کیفیت مجبور به حذف فیلم‌های دوربین مداربسته می‌شوند. بنابراین لازم است نحوه پاک کردن فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را بررسی کنیم.

برای خیلی از افراد سوال است که حذف فیلم دوربین مداربسته چگونه انجام می‌شود؟ در واقع حذف فیلم می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. یکی از این روش‌ها پاک کردن فیلم با  استفاده از دستگاه‌های DVR است.

در این روش باید به تنظیمات این دستگاه رفته و گزینه HDD را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Init را انتخاب کرده و بر گزینه Ok کلیک کنید. در این صورت فیلم‌های دوربین مداربسته حذف می‌شوند.

همچنین شاید برای شما سوال باشد که فیلم دوربین مداربسته داهوا چگونه پاک می‌شود؟ برای پاک کردن فیلم‌های این نوع دوربین مداربسته علاوه بر استفاده از دستگاه می‌توانید از کامپیوتر نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

نویز دوربین مداربسته یکی از مشکلات رایجی است که می‌تواند در هر دوربین مداربسته‌ای  ایجاد شود. نویز دوربین انواع و علت‌های مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم.

همچنین شاید برای شما سوال باشد که تفاوت زوم اپتیکال و دیجیتال در دوربین مداربسته چیست؟ برای پاسخ به این پرسش و سایر اطلاعات دوربین مداربسته می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید. سپاس از همراهی  و توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *