دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته و انواع آن چیست؟

ضبط کننده دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته برای اینکه بتوانند فرآیند ضبط تصاویر را به درستی انجام دهند، نیازمند دستگاهی جداگانه برای ذخیره تصاویر هستند. به این دستگاه جداگانه، دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته می‌گویند. این دستگاه‌ها به صورت کلی به دو نوع آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می‌شوند که متناسب با این دو نوع تکنولوژی و با تفاوت‌های فنی، انواع دیگر دستگاه های ضبط کننده تصویر دوربین مداربسته شکل می‌گیرند.

 

انواع ضبط کننده دوربین مداربسته

در ادامه تفاوت‌های فنی این دستگاه‌ها را بررسی کنیم، انواع ضبط کننده دوربین مداربسته را معرفی کنیم.

 

بهترین دستگاه ضبط دوربین مداربسته DVR

Digital Video Recorder یا به صورت مخفف TDVR یا در ترجمه فارسی ضبط کننده دیجیتالی ویدئو. یک دستگاه طراحی شده بر بستر تکنولوژی آنالوگ است که امروزه در نسخه‌های جدیدتر به HD-DVR تغییر نام داده است. دستگاه‌های جدیدتر دیگر محدودیت‌‌های دستگاه‌ قدیمی‌تر در محدود‌بودن به استفاده از دوربین‌ مداربسته آنالوگ قدیمی را ندارند، به آنها DVR گفته می‌شود.

 

ویژگی های DVR

سازندگان متفاوت دستگاه‌های DVR نسبت به کاربری‌های متفاوتی که برای دستگاه‌ها DVR در نظر می‌گیرند، ویژگی‌های فنی متفاوتی را در کالبد این دستگاه جا می‌دهند.

بسته به برند و کاربری که برای یک دستگاه DVR توسط سازنده آن در نظر گرفته شده است؛ یک دستگاه DVR می‌تواند ویژگی‌های فنی متفاوتی داشته باشد. اما به صورت کلی می‌توان شاخصه‌های زیر را برای آن‌ها شرح داد:

ضبط کننده دوربین مداربسته DVR

 

تعداد کانال تصویر و صدا

در حال حاضر در بازار DVR‌هایی با 4، 8، 16، 32 و 64 کانال تصویر وجود دارد، بسته به تعداد دوربین‌های استفاده شده در منطقه تحت پوشش دوربین‌ها به‌کارگرفته می‌شوند.

کانال‌های صدا نیز در این دستگاه‌ها با همان ضرایب زوج وجود دارد، طبیعتا برای استفاده از آن، ضبط صدا دوربین مداربسته آنالوگ شما نیز باید قابلیتهایی داشته باشد.

رزولوشن تصویر

در اکثر دی وی آر های موجود در بازار حداکثر کیفیت پخش تصویر p1080 وجود دارد، مسئله کیفیت عوامل دیگری را نیز شامل می‌شود. مانند: کیفیت ضبط دوربین، همخوانی دوربین و دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته و همچنین مدل و برند دستگاه شما.

HDD SATA

این فاکتور تعداد هاردهایی است که می‌توانند به دستگاه متصل شوند. این فاکتور را در کاتالوگ دستگاه های ضبط کننده نشان می‌دهد و برحسب مدل و سازنده دستگاه متغیر است. بدین ترتیب می‌توانید برحسب میزان اطلاعاتی که باید ذخیره شود، دستگاه ضبط کننده‌ تان را تهیه کنید. برای دسترسی به صفحه محصولات دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط: دانلود نرم افزار ریست پسورد dvr

 

ضبط کننده تصویر دوربین مداربسته؛ NVR

Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدیو تحت شبکه. همانطور که از معنای نامش معلوم است، برای ضبط تصاویر بر بستر تکنولوژی تحت شبکه استفاده می‌شود. در دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین‌ها دارای چیپ ست‌هایی هستند که اطلاعات تصویری و صوتی را به دستگاه ضبط کننده مخابره می‌کنند. نوع دیگر اطلاعات دوربین از طریق کابل به سرور یا سوئیچ شبکه انتقال داده می‌شود. سپس برای فرآیند فشرده‌سازی و ذخیره‌سازی به دستگاه NVR مخابره می‌شوند.

تفاوت دستگاه ضبط کننده NVR و DVR در بستر تکنولوژی آنهاست. این نیز تفاوت ظاهری است. درصورتی‌که اگر این دو دستگاه را کنار هم بگذارید، تفاوت پورت‌های آنالوگ و LAN مشهود است. هرچند می‌توان با اضافه‌کردن سوئیچ‌های مخصوص به مدار DVR از آنها برای ضبط تصاویر تحت شبکه نیز استفاده کرد، کیفیت پخش و ضبط آن هرگز مانند دستگاه‌های NVR نیست.

البته نباید از تفاوت قیمتی این دو نوع دستگاه ضبط نیز غافل شد، باید این نکته را افزود که ان وی آر‌ ها گران‌تر از دی وی آر‌ ها هستند.

 

یکی از بهترین دستگاه دوربین مداربسته؛ XVR

در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی دستگاه ضبط تصویر جدیدی وارد بازار شد که قادر است نیاز کاربران به دستگاه‌های متفاوت یا سوئیچ‌های متفاوت را از بین ببرد و محدودیت‌هایی که در گذشته وجود داشته است را پشت سر بگذارد. این دستگاه‌ها از هر 5 سیگنال ورودی HDCVI ،HDTVI ، AHD، آنالوگ و تحت شبکه پشتیبانی کرده، بدون اینکه محدودیتی ایجاد کند یا از کیفیت پخش تصویر آنها بکاهد و ویژگی‌های صوتی و تصویری آنها را محدود کند. برای به‌وجود‌آمدن این کیفیت، شاید نیاز باشد که از سوئیچ‌ها استفاده کنید اما جادوی XVR همخوانی داشتن و قابلیت تطبیق است.

 

 

جمع بندی

انواع ضبط کننده دوربین مداربسته و پخش تصویر وجود دارد که با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف، کارآمدی خود را در شرایط مختلف ثابت کرده‌اند. شما به عنوان مصرف‌کننده با دانستن اطلاعات و مطالعه دقیق کاتالوگ‌ها و مشاوره با فروشندگان باید بهترین دستگاه ضبط دوربین مداربسته را انتخاب کنید. در این انتخاب باید ببینید که کدام مدل، برند، تکنولوژی و… را می‌خواهید.

برای خدمات و مشاوره دوربین مداربسته، محصولات دستگاه ضبط کننده و خرید بهترین ها با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق اینستاگرام و تلگرام با ما ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *