سرعت شاتر دوربین مداربسته یا Shutter speed چیست؟

Shutter speed یا سرعت شاتر دوربین مداربسته

سرعت شاتر دوربین مداربسته و یا Shutter speed یکی از فاکتورهای مهم در دوربین‌های مداربسته است و در زمان خرید باید به آن توجه کرد. این فاکتور از جمله عواملی است که بر روی تصاویر ضبط شده و ثبت شده توسط دوربین مداربسته و میزان نور هر تصویر تاثیرگذار است. زمانی که شما از این قابلیت دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنید، می‌توانید ویژگی‌های تصاویری که ثبت شده‌اند را در صورت لزوم تغییر بدهید. 

سرعت شاتر دوربین مداربسته در دوربین‌‌های کنترل سرعت و خودروها بسیار کاربرد دارد و می‌توان به وسیله‌ی آن تصویرهایی را ثبت و ضبط کرد که در آن تمامی اعداد و حروف واضح و خوانا است و به راحتی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم که مطالب بیشتری را در خصوص Shutter speed یا سرعت شاتر دوربین‌های مداربسته برای شما بیان کنیم. شما می‌توانید علاوه‌ بر استفاده از مطالب بیان شده در این مقاله از مطالب موجود در اینستاگرام برنابنیان استفاده کنید. 

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته چیست؟

اگر برای شما این مورد سوال شده که سرعت شاتر یا Shutter speed در دوربین‌های مداربسته چیست؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالب این قسمت را به خوبی مطالعه کنید. 

 

سرعت شاتر دوربین مداربسته

 

سرعت شاتر در دوربین‌های مداربسته عملکردی همچون سرعت شاتر در دوربین‌های عکاسی دارد. سرعت شاتر دوربین‌ مداربسته در حقیقت این را بیان می‌کند که سنسور دوربین مداربسته شما چه مدت زمانی در معرض نور قرار گرفته است. در مفهوم کلی نیز می‌توان آن را مدت زمانی بیان کرد که شاتر دوربین مداربسته‌ی شما باز بوده و این امکان برای نور فراهم بوده تا به دوربین وارد شود. شاتر در دوربین‌های مداربسته همچون پرده‌ای عمل می‌کند که اجازه نمی‌دهد دوربین با نور موجود در محیط در ارتباط باشد و زمانی که شما شاتر را باز می‌کنید این امکان را فراهم می‌کنید تا نور به فضای درونی دوربین نیز وارد شود.

یکی از ویژگی‌های مهم در دوربین‌های مداربسته، سرعت شاتر دوربین مداربسته است. مدت زمان کوتاهی که صرف انجام ثبت تصویر توسط دوربین مداربسته می‌شود، سرعت شاتر نام دارد. برای این که بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید کافی است که به این مثالی که برای شما بیان می‌کنیم، دقت کنید. اگر شما ماشین در حال حرکتی را در نظر بگیرید که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، Shutter speed است که می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید به راحتی از آن عکسی واضح و شفاف بگیرید.

فاصله زمانی زیاد باعث تار شدن عکس می‌شود در صورتی که این مدت زمان کوتاه باشد، شما می‌توانید تصویری شفاف و واضح را ثبت کنید و از خدمات دوربین مداربسته به خوبی استفاده کنید. 

 

Shutter speed دوربین مداربسته چه اهمیتی دارد؟

سرعت شاتر دوربین مداربسته به واسطه‌ی تاثیرات زیادی که در کیفیت و وضوح تصاویر دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. Shutter speed دوریین‌های مداربسته در زمانی از اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما نیاز داشته باشید از یک سوژه‌ی متحرک تصویری با کیفیت تهیه کنید. اگر سرعت شاتر در دوربین مداربسته‌ی شما بالا باشد، می‌توانست تصویری باکیفیت را ثبت کند و این یکی از مواردی است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع است. 

اگر سرعت شاتر کم باشد تصویرسازی که می‌تواند ثبت کند تصویری تار خواهد بود که هیچ وضوح و کیفیتی ندارد. در چنین حالتی حتی اگر لنز دوربین مداربسته تمیز باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد نمی‌تواند تصویری با‌کیفیت که برای ما مفید و کارآمد باشد را ثبت کند. 

شما در نظر بگیرید که خانه‌ی شما که مجهز به دوربین‌ها مداربسته است، مورد سرقت قرار گرفته است. شما در زمان جست و جو برای پیدا کردن سارق به سراغ دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته می‌روید و در تلاش هستید که از طریق فیلم‌ها و تصاویری که در این دستگاه ضبط شده است، به اطلاعاتی مفید دست پیدا کنید.

در چنین زمانی اگر سرعت شاتر دوربین مداربسته‌ شما بالا باشد، می‌توانید به تصاویر و فیلم‌هایی دسترسی پیدا کنید که کیفیت بالایی دارند و سرنخ‌هایی را از سارق می‌توانید به دست آورده و با قرار دادن این سرنخ‌ها و تصاویر در اختیار ماموران می‌توانید به روند انجام این کار کمک کرده و به آن سرعت ببخشید. در چنین زمانی است که اهمیت سرعت شاتر در دوربین‌های مداربسته را درک می‌کنید و متوجه آن می‌شوید. اگر تمایل دارید که درباره‌ی اهمیت Shutter speed دوربین‌های مداربسته اطلاعاتی بیشتری کسب کنید، می‌توانید مطالب موجود در کانال تلگرام ما را مورد مطالعه قرار دهید.

 

 

تاثیر Shutter Time دوربین مداربسته بر کیفیت تصاویر

اگر هنوز درباره‌ی تاثیر Shutter Time دوربین‌های مداربسته سردرگم هستید و نمی‌دانید که تاثیر آن‌ها بر کیفیت تصاویر به چه صورتی است، می‌توانید مطالب نوشته شده در این قسمت را مورد مطالعه قرار بدهید تا با تاثیرات آن آشنا شوید. 

 

تاثیر سرعت شاتر دوربین مداربسته بر کیفیت تصاویر

 

همانطور که گفتیم Shutter Time نشان می‌دهد که سرعت شاتر دوربین مداربسته‌ی شما چقدر است. بالا بودن سرعت شاتر کمک می‌کند تا دوربین مداربسته‌ی شما قادر باشد که تصاویر را ثبت و ضبط کند که کیفیت خوب و بالایی دارند و می‌توان به خوبی اعداد و حروف را در آن خواند. کم بودن سرعت شاتر باعث می‌شود تا جسم‌های متحرک درون تصاویر تار و غیرشفاف بشوند و امکان تشخیص آن‌ها سخت باشد. 

البته خوب است بدانید که دوربین‌های مداربسته‌ای که امروزه ساخته می‌شوند، سرعت شاتر بالایی دارند و در حقیقت سرعت شاتر آن‌ها، کسری از ثانیه است. این سرعت بالا هم به آن‌ها کمک کرده که کیفیت تصاویر آن‌ها بالا باشد. هر چه عددی که نشان‌دهنده‌ی سرعت شاتر دوربین مداربسته است بزرگتر باشد، نشان می‌دهد که دوربین مداربسته قادر است در مدت کوتاه‌تری عکس بگیرد. مثلا اگر سرعت شاتر در دوربین شما ۳۰۱ برای هر شات که می‌گیرد باشد، به این معنی است که می‌تواند هر شات را در فاصله‌ی یک سیم ثانیه ثبت و ضبط کند. 

شما برای تهیه‌ی یک دوربین مداربسته‌ی عالی که سرعت شاتر در آن بالا باشد، لازم است که با افرادی ماهر در این زمینه مشورت کنید و از مشاوره دوربین مداربسته آن‌ها استفاده کنید و با توجه به نظر آن‌ها خرید دوربین مداربسته را انجام دهید. شما می‌توانید در این زمینه از کمک کارشناسان تیم متخصص و حرفه‌ای برنابنیان کمک بگیرید. 

 

تنظیم سرعت شاتر دوربین مداربسته

 

تنظیم سرعت شاتر دوربین مداربسته

 

اگر شما قصد دارید که سرعت شاتر دوربین مداربسته را تنظیم کنید، بهتر است که بدانید که انجام این کار هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار امکان‌پذیر است و شما می‌توانید روشی را انتخاب کنید که برای شما آسان‌تر است‌. اگر تصمیم دارید که به صورت خودکار و اتوماتیک سرعت شاتر را در دوربین‌های مداربسته تنظیم کنید، باید بدانید که شما در این روش لازم نیست که کار خاصی را انجام بدهید. در این روش دوربین مداربسته به صورت خودکار می‌تواند با توجه به سرعتی که سوژه‌ی مورد نظر او دارد، رزولوشن دوربین مداربسته، سرعت شاتر و… را تنظیم کند و دیگر نیازی به دخالت شما نیست.

تنظیم سرعت شاتر در دوربین مداربسته به صورت دستی نیز امکان‌پذیر است. اگر روش انتخابی شما این روش است، می‌توانید از طریق تنظیمات به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کنید و Shutter Time و همچنین دیافراگم دوربین مداربسته را تنظیم کنید. 

دوربین‌های مداربسته‌ای که امروزه طراحی و ساخته شده‌اند بسیار هوشمند بوده و می‌توانند خودشان به خوبی تنظیمات سرعت شاتر دوربین مداربسته خود را انجام بدهند و تصاویری را ضبط و ثبت کنند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و شفافیت و وضوح آن‌ها زیاد باشد. 

 

 

عوامل موثر در سرعت شاتر دوربین مداربسته

میزان سرعت در شاتر دوربین‌های مداربسته به عواملی بستگی دارد که در زیر دو مورد از مهم‌ترین عوامل و فاکتورها را برای شما بیان می‌کنیم. 

 

عوامل موثر در سرعت شاتر دوربین مداربسته

 

  • میزان حساسیت سنسورهای تصویر در دوربین مداربسته به میزان نور: اگر میزان حساسیت سنسور تصویر در دوربین مداربسته‌ای که انتخاب کرده و تهیه کرده‌اید نسبت به میزان نور موجود در محیط بالا باشد، برای این که تصاویر را تشکیل بدهد به زمان کمتری نیاز دارد. همین عامل باعث می‌شود تا سرعت شاتر در دوربین مداربسته‌س شما بیشتر شود. 
  • میزان نور موجود در محیط پیرامون دوربین مداربسته: زیاد بودن نور موجود در محیط پیرامون دوربین مداربسته کمک می‌کند تا زمان مورد نیاز برای چیپ تصویر کاهش پیدا کند و کم شود تا تصویر تشکیل بشود. شما می‌توانید از طریق تماس با برنابنیان درباره‌ی این عامل مهم در سرعت شاتر دوربین‌های مداربسته اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. 

 

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم تا مطالبی را در مورد سرعت شاتر دوربین مداربسته برای شما بیان کنیم. گفتیم که بالا بودن سرعت شاتر در دوربین‌های مداربسته کمک می‌کند تا تصاویری که دوربین ثبت می‌کند باکیفیت باشد و شما بتوانید از تصاویر بهتری که شفافیت بالایی دارند، استفاده کنید. اگر قصد دارید دوربین مداربسته‌ای بخرید که تصاویر خوب و باکیفیت را ثبت کند لازم است که حتما به عددی که سرعت شاتر را نشان می‌دهد، توجه کنید. بالا بودن این عدد نشان می‌دهد که سرعت شاتر شما زیاد است و می‌توانید تصاویری خوب را ثبت کند. 

اگر دوربین مداربسته‌ی شما دچار مشکل شده است و نویز دارد، می‌توانید برای حل مشکل نویز دوربین مداربسته خود از کارشناسان برنابنیان کمک بگیرید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت‌تر مشکلات خود را حل کنید. 

همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این‌ مجموعه قسمتی را که تحت عنوان درباره برنابنیان آماده شده است را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *