استارلایت دوربین مداربسته چیست؟

استارلایت دوربین مداربسته

احتمالا در بازار یا در کاتالوگ‌های محصولات دوربین مداربسته ، با دوربین مداربسته‌های مجهز به فناوری starlight مواجه شده‌اید. به زبان ساده، تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته امکان برخورداری از دید رنگی در شب را می‌دهد. اما کاربر این تکنولوژی چیست؟ وجود آن چه تاثیری دارد؟ فرق Starlight با مادون قرمز در چیست؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را ارائه خواهیم داد.

 

تکنولوژی استارلایت در دوربین مداربسته چیست؟

با افزایش وضوح تصاویر، امکان نمایش در نور کم دشوارتر می‌شود. برای رفع این مشکل، سیستم starlight اختراع شده و به دوربین مداربسته‌ها افزود شد. استارلایت دوربین مداربسته برای تصویربرداری در محیط‌های تاریک طراحی شده‌اند. فناوری Starlight، به دوربین مداربسته امکان نمایش تصاویری را می‌دهد که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن نیستیم.

وقتی سطح نور به زیر 20 لوکس می‌رسد، چشم انسان برای شناسایی اشیا، دچار مشکل می‌شود. این در حالی است که استارلایت دوربین مداربسته حتی در شرایط 0 لوکس نیز دید خوب و واضحی دارند. این نوع دوربین مداربسته، همچنین می‌توانند محدوده نور مادون قرمز مورد استفاده در تصویربرداری در شب را گسترش دهند.

 

استارلایت دوربین مداربسته چیست؟

 

عملکرد تکنولوژی Starlight :

این نوع دوربین مداربسته، از دو بخش اصلی تشکیل شده است: حسگر CCD و پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP). حسگر CCD تصویر را دریافت کرده و داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل و بازتولید به DCP می‌فرستد. دوربین مداربسته از نور مادون قرمز استفاده نمی‌کند و تصویر را مستقل از محدوده روشنایی مشاهده کرده، نمایش می‌دهد.

برای کار با استارلایت در دوربین مداربسته حداقل میزان نور (حداکثر 0.00825 لوکس)، کافی است که این میزان تقریبا تاریکی کامل است. در این حالت دوربین مداربسته، بدون اینکه به سیاه و سفید تغییر حالت دهد، تصویری کاملا واضح و رنگی تولید می‌کند.

عدم وجود نور مادون قرمز اثرات منفی دارد؛ مانند روشن شدن تصویر زمانی‌که جسمی به دوربین مداربسته نزدیک می‌شود. تفاوت تصویر از اشیا با درجه تابندگی مختلف، متفاوت است. همچنین دامنه دید در شب به دامنه روشنایی IR بستگی ندارد.

 

استارلایت دوربین مداربسته و عملکرد تکنولوژی Starlight

 

تفاوت Starlight و IR :

همانطور که می‌دانید، دوربین مداربسته هایی از قابلیت دید در شب برخوردارند، از فناوری مادون قرمز (IR) استفاده می‌کنند. این دوربین مداربسته‌ها، به کمک یک سنسور، میزان نور محیط را اندازه می‌گیرند. هنگامی که نور محیط از حداقل مقدار قابل قبول کمتر باشد، LED‌های مادون قرمز روشن می‌شوند. سپس تصویر به حالت سیاه و سفید تغییر حالت می‌دهد تا پردازشگر، در تاریکی هم بتواند تصویر را پردازش کند.

استارلایت دوربین مداربسته امکان دید در شب رنگی و سیاه و سفید را دارند. دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته های معمولی دیگر، قرار گرفتن این دوربین‌ها در تاریکی مطلق و شرایط نوری نامناسب است. اغلب مردم، دوربین مداربسته starlight را با دوربین مداربسته مادون قرمز (IR) اشتباه می‌گیرند.

فناوری Starlight از نظر خروجی تصویر، کیفیت بالاتری نسبت به IR دارد. به دلیل برخورداری از سنسوری با حساسیت بالاتر، تصاویر سیاه و سفید حاصل از دوربین مداربسته Starlight کیفیت بهتری نسبت به دوربین مداربسته‌های معمولی بدون استارلایت دارند. با این وجود، امروزه بیشتر دوربین مداربسته‌ها از هر دو فناوری starlight و IR استفاده می‌کنند.

تفاوت اصلی بین این دو فناوری در این است که استارلایت دوربین در مداربسته، حتی در تاریکی هم تصاویر رنگی ارائه می‌دهد. در حالی که تصاویر دوربین مداربسته IR در تاریکی، تقریبا تاریک است. دوربین مداربسته‌های IR، برای دریافت تصاویر مرئی در شب، باید از سنسورهای مادون قرمز متصل استفاده کنند.

 

استارلایت دوربین مداربسته و IR چه تفاوتی باهم دارد؟

 

مزایای سیستم استارلایت دوربین مداربسته:

دوربین مداربسته مجهز به سیستم Starlight هنگامی که با نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدیو ترکیب می‌شوند، خروجی تصویر با کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند. در اینجا، به چند مزیت که استارلایت در دوربین مداربسته نسبت به دوربین مداربسته‌های معمولی دارند، اشاره کرده‌ایم:

  • میزان امنیت در شب با استفاده از این دوربین مداربسته‌ها بالاتر است. حتی اگه سارق چراغ‌ها را خاموش کند تا بتواند مخفی شود. همچنان تصویر او در دوربین مشخص خواهد بود.
  • امکان تجزیه و تحلیل ویدئو و فیلتر کردن رنگ از 0.0001 لوکس تا 0.0003 لوکس را فراهم می‌کند.
  • وقتی دوربین مداربسته‌های دیگر هیچ تصویری را در مناطق تاریک نشان نمی‌دهند، دوربین مداربسته Starlight تصاویر سیاه و سفید با جزییاتی را ارائه می‌دهند.
  • این عملکرد کم نور دوربین‌های مداربسته را برای نظارت شبانه‌روزی بهبود می‌بخشد.

 

جمع بندی

تا اینجا تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته و عملکرد و مزایای دوربین مدار بسته مجهز به سیستم Starlight و تفاوت آن با مادون قرمز ارائه شده، دانستیم دوربین مداربسته Starlight از تکنولوژی های مدرن امروزی است و کاربرد و مزایای بیشتری نسبت به سایر دوربین های مدار بسته دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره خرید و قیمت دوربین مداربسته استارلایت می‌توانید با تیم مجرب برنا بنیان از طریق تماس با ما یا شیکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و لینکدین در ارتباط باشید. آیکن‌های اشتراک گذاری شبکه اجتماعی زیر را برای دوستانی که این مطلب برای ایشان مفید باشند، ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *