تکنولوژی poc در دوربین مداربسته (مزایا و معایب آن)

تکنولوژی poc

با پیشرفت فناوری هایی مانند تکنولوژی poc، پی او ای، perimeter و غیره، دوربین مداربسته های آنالوگ پا به پای دوربین مداربسته تحت شبکه ارتقا یافتند. با وجود این پیشرفت‌های چشمگیر، دوربین مداربسته AHD برای برق‌رسانی و انتقال داده به کابل‌کشی‌های جداگانه نیاز داشته و این مسئله، رقابت این دوربین مداربسته‌ها را با دوربین مداربسته های تحت شبکه دشوار می‌کند.

همانطور که می‌دانید در راه اندازی بستر مورد نیاز برای نصب دوبین مداربسته تحت شبکه، از سیستم POE استفاده می‌شود. در رقابت بر سر این سیستم دیجیتال، شرکت داهوا و هایک ویژن، قابلیت تکنولوژی poc را به برخی دوربین مداربسته آنالوگ HDTVI و HDCVI اضافه کردند که در ادامه به توضیح بیشتر در این مورد می‌پردازیم.

 

تکنولوژی poc چیست؟

درواقع تکنولوژی poc همان معادل POE در دوربین مداربسته های آنالوگ است. از طریق این فناوری، دوربین مداربسته آنالوگ قادر است از طریق کابل تصویر (کواکسیال) دوربین مداربسته را تغذیه کند. بنابراین دیگر نیازی به کابل‌کشی مجزا جهت برق‌رسانی و انتقال تصویر و اطلاعات برای هر دوربین مداربسته و قرار دادن منبع تغذیه ندارید.

همه دوربین مداربسته هایی که به DVR متصل شده‌اند علاوه بر ارسال تصویر، برق خود را هم از طریق همین دستگاه دریافت می‌کنند. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند زمان نصب دوربین مداربسته را به شدت کاهش دهد و همچنین عیب‌یابی و تعمیر سیستم‌های آنالوگ را ساده‌تر سازد.

 

تکنولوژی poc چیست؟

 

عملکرد فناوری POC

نحوه‌ی انتقال سیگنال در دوربین مداربسته آنالوگ، با آنالوگ HD متقاوت است. در سیستم آنالوگ، جریان برق و داده‌های تصویری با فرکانس‌های متفاوتی ارسال می‌شوند تا دچار تداخل با یکدیگر نشوند. اما در تکنولوژی POC فقط امکان انتقال تصویر و جریان برق بر روی یک کابل وجود دارد.

با استفاده از این تکنولوژی از یک کابل کواکسیال هم برای انتقال داده و هم برق بین دوربین مداربسته‌ها و ضبط‌کننده ویدئویی (DVR) استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که یک کابل کواکسیال برق را از DVR گرفته و به دوربین مداربسته‌ها منتقل می‌کند و دیگر نیازی نیست که هر دوربین مداربسته به یک پریز برق وصل باشد و در مقابل، داده‌های دوربین مداربسته را نیز همان کابل به DVR منتقل می‌کند.

 

تکنولوژی poc و عملکرد فناوری پی او سی

 

تفاوت های POC و POE

در تکنولوژی POE انتقال سیگنال‌ها توسط کابل شبکه انجام می‌شود، در حالی‌که در سیستم POC انتقال سیگنال، به وسیله‌ی کابل کواکسیال منتقل می‌شود. حداکثر مسافتی که POE انتقال می‌دهد، 100 متر است. این عدد در POC تا 200 متر است.

در POE برای انتقال در مسافت بیشتر از 100 متر به یک افزایش‌دهنده طول POE نیاز خواهید داشت. امنیت و تضمین انتقال اطلاعات در POE بسیار بالا است؛ زیرا آن را از طریق سیستم‌های تحت شبکه که از امنیت بالایی برخوردارند، انجام می‌دهد. صرفه‌جویی بیشتری در هزینه و زمان در کابل‌کشی‌های POC وجود دارد.

 

تکنولوژی poc چه تفاوتی با poe دارد؟

 

مزایای POC

بهره‌مندی از تکنولوژی poc در دوربین مداربسته، موجب شده تا راه‌اندازی دوربین مداربسته در مدت زمان کوتاه‌تر و با هزینه‌ی کمتری انجام شود. استفاده از یک منبع تغذیه مرکزی، حساسیت دستگاه را در برابر تداخل و خرابی ناشی از بی‌ثباتی سیستم قدرت کاهش داده و در افزایش مقاومت سیستم‌های آنالوگ موثر است.

به وسیله این تکنولوژی، ضبط‌کننده‌های DVR قادر به ضبط و ذخیره‌ی تصاویر 4K حاصل از دوربین مداربسته هستند. همچنین می‌توانند سیگنال‌های زنگ و صدا را از طریق یک کابل دریافت کنند. شما امکان نصب دوربین مداربسته‌های آنالوگ با میکروفون داخلی را خواهید داشت.

 

معایب POC

یکی از ایرادات تکنولوژی POC دوربین مداربسته، محدودیت استفاده از این قابلیت با توجه به انواع دوربین مداربسته براساس سیستم و شکل ظاهری و دستگاه DVR سیستم مداربسته می‌باشد. برای نصب و استفاده از فناوری POC، دوربین مداربسته‎‌های آنالوگ باید امکان پشتیبانی از این تکنولوژی را داشته باشند. همچنین دستگاه NVR نیز باید از خروجی‌های POC بهره‌مند باشد، در غیر این صورت امکان استفاده از فناوری POC وجود نخواهد داشت.

این تکنولوژی poc در دوربین مداربسته، فقط برای دوربین مداربسته آنالوگ HD نسل جدید بوده و قابل استفاده در دوربین مداربسته آنالوگ‌های قدیمی نمی‌باشد. سیستم POC همچنین دچار محدودیت کابل نیز هست. طول کابل در سیستم‌های فعلی حداکثر 200 متر است. برای نصب در مسافت‌های بیشتر از 200 متر نیاز به کابل کشی جداگانه دارد.

 

جمع بندی

جهت به کاربردن از دوربین مداربسته با جدیدترین تکنولوژی های امروزی می‌توانید با تیم برنا بنیان مشورت کنید. از محصولات دوربین مداربسته‌های آنالوگ و تحت شبکه با برندهای داهوا و هایک ویژن با ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با کمک کارشناس شرکت بهترین بهره را ببرید. راه های ارتباطی با این شرکت شامل تماس، چت واتساپ یا شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام یا تلگرام میباشد. آیکن‌های اشتراک‌گذاری زیر را جهت اطلاع کردن دیگران نیز ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *