معرفی بهترین سنسور دوربین مداربسته

آشنایی با بهترین سنسور دوربین مداربسته

سنسور دوربین مداربسته موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. امروزه در همه‌ جای دنیا افراد از وسیله‌های امنیتی مختلفی استفاده می‌کنند تا با کمک گرفتن از آن‌ها امنیت محلی که در نظر دارند را بیشتر کنند. یکی از این وسیله‌های امنیتی که کمک زیادی در این زمینه به افراد کرده است، دوربین‌های مداربسته هستند و خدمات دوربین مداربسته بسیار زیاد است. این دوربین‌ها که در نقش دوربین های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با فناوری های مختلفی طراحی و ساخته شده اند تا بتوانند تصویر‌ها و حادثه‌هایی که در محیطی که دوربین به آن دید دارد، اتفاق می‌افتد را ضبط و ثبت کنند.

این فیلم‌ها هم به صورت زنده و هم به صورت ضبط شده و پخش در زمان مورد نیاز، می‌توانند تصویربرداری ها از محل مورد نظر را انجام بدهند. در داخل هر دوربین انواعی از حسگر‌ها وجود دارد تا بتوانند امواج نوری را بگیرند و دریافت کنند و بعد از آن سینگاه‌های خروجی تصاویر را به ما نشان بدهند. برای همین در ادامه می‌خواهیم راجب سنسور دوربین مداربسته با شما صحبت کنیم و بهترین مدل آن را به شما معرفی کنیم.

سنسور دوربین مداربسته چیست؟

سنسور دوربین مداربسته در حقیقت چشمی دوربین مداربسته است که به ثبت و ضبط کردن تصویر‌ها و یا اتفاقاتی که در محیط اطراف ما می‌افتد، می‌پردازد. اگر بخواهیم که بخش اصلی یا به اصطلاح مغز دوربین‌های مداربسته را به شما معرفی کنیم، حتما از سنسور دوربین به عنوان مغز این دستگاه امنیتی نام می‌بریم. این قسمت از دوربین‌های مداربسته است که به دوربین این امکان و قدرت را می‌دهد تا تصویر‌ها را به افراد ارائه کند. به همین دلیل است که افرادی که قصد خریدن دوربین دارند حتما به سنسور‌هایی که در این دوربین‌ها به کار رفته دقت می‌کنند تا بهترین سنسور موجود در بازار بر روی آن وجود داشته باشد و عملکرد و کارایی آن خوب باشد.

اگر بعد از جست و جو کردن نتوانستید مدل خوب را انتخاب کنید و نیاز به مشاوره داشتید، برنا بنیان به شما مشاوره دوربین مداربسته می‌دهد تا شما بهترین دوربین با بهترین سنسور را پیدا کنید و بخرید.

 

آشنایی با سنسور دوربین مداربسته چیست؟

 

انواع سنسور دوربین مداربسته

سنسور‌های دوربین ‌های مداربسته امروزه تنوع خوبی پیدا کرده‌اند و در مدل‌های مختلفی با اسم‌های مختلفی در بازار وجود دارند. اما به طور کلی ما می‌توانیم که این سنسورها را در ۲ دسته تقسیم بندی کنیم. در زیر توضیح مختصری درباره هر نوع از این سنسورها را برای شما می‌گوییم و می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره‌ی هر نوع را از طریق کانال تلگرام ما به دست بیاورید.

  • سنسور CMOS: این سنسور که به معنی حسگر نیمه هادی اکسید فلزی مکمل است یکی از مدل‌های جالب سنسور‌ دوربین مداربسته است. این سنسور نوری که از محیط اطرافش دریافت می‌کند را می‌تواند به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کند. تراشه‌هایی که در این بخش قرار گرفته‌اند قابلیت پردازش پیشرفته تصویر‌ها را دارند و به خاطر همین می‌توانند تصویر‌های باکیفیتی را به شما نشان بدهند.
  • سنسور CCD: سنسور CCD که به آن دستگاه بار جفت شده می‌گویند، نوع بعدی از سنسور‌های دوربین‌های مداربسته است. عملکرد سنسور CCD در دوربین‌های مداربسته مثل بقیه‌ی سنسور‌ها است و فقط از این مدل سنسور برای یک سری از هدف‌های خاص استفاده می‌شود. اما به طور کلی تفاوت خیلی محسوس و چشمگیر بین این مدل از سنسور‌ها با سنسور‌های دیگر وجود ندارد.

تقسیم‌بندی دیگری برای سنسور‌های دوربین مداربسته وجود دارد که در زیر آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم. خود شما هم می‌توانید از طریق تماس با برنابنیان اطلاعاتی راجب این سنسور‌ها به دست بیاورید.

 

آشنایی با انواع سنسور دوربین مداربسته

 

 سنسور تصویر دوربین مداربسته

سنسور تصویر دوربین مداربسته یکی از مدل‌های سنسوری در دوربین‌های مداربسته است. چشمی‌های دوربین‌های مداربسته در واقع حسگر یا سنسور تصویر هستند که اتفاقاتی که در محیط می‌افتد را به خوبی ثبت می‌کنند و افراد می‌توانند بعد از ثبت تصویر‌ها آن‌ها را بررسی کنند. محلی که این سنسور‌ها در آن قرار گرفته‌اند در واقع در لنز دوربین مداربسته است و زمانی که نور به لنز دوربین مداربسته می رسد و سنسور این نور را دریافت می‌کند، این نور را به یک پیام یا سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند.

این پیام‌های الکتریکی هستند که تصویر را در دوربین و حافظه‌ی آن به وجود می‌آورند و پس از ثبت شدن می‌توانیم ما آن‌ها را ببینیم و در صورتی که به آن‌ها نیاز داشته باشیم  از آن‌ها استفاده کنیم.

اگر شما تنظیم لنز دوربین مداربسته خودتان را درست انجام داده باشید، دوربین می‌توانید فضای بیشتری را زیر نظر داشته باشد و با دریافت نور تصویر‌های گرفته شده از محیط را در ذخیره کند.

 

مطالب مرتبط: میزان برد دوربین مداربسته

 

سنسور حرکتی دوربین مداربسته

نوع بعدی از انواع سنسور دوربین مداربسته که خیلی کاربردی است، سنسور حرکتی است. اسم دیگری که برای سنسور حرکتی وجود دارد و بعضی از افراد آن را به آن نام می‌شناسند، سنسور PIR است. معنی این اصطلاح انگلیسی یعنی سنسوری که با تابش مادون قرمز غیرفعال کار می‌کند و همین باعث شده عملکرد آن جالب باشد. این سنسور برای اینکه بتواند کار خودش را شروع کند،

اول از هر چیزی اشعه‌های مادون قرمز که از همه‌ی وسیله‌ها حتی وسیله‌های بی‌جان و بدون حرکت آزاد می‌شود را دریافت کرده و می‌گیرد و بعد از آن اگر حرکتی در آن وسیله‌ها اتفاق بیفتد، عملکردش را شروع می‌کند. با شروع عملکرد سنسور حرکتی همه‌ی حرکت‌ها در دوربین مداربسته ثبت می‌شود و بعداً می‌توان از این فایل‌ها در زمانی که به آن‌ها نیاز داریم، استفاده کنیم. شما می‌توانید در اینستاگرام نحوه کار کردن این سیستم را ببینید و متوجه صحبت‌های ما در این قسمت شوید.

 

سنسور حرکتی دوربین مداربسته چیست؟

 

معرفی بهترین سنسور دوربین مداربسته

در بالا دو تا از مدل‌های خوب و عالی سنسور‌ دوربین مداربسته را معرفی کردیم و گفتیم که این دو مدل CCD و CMOS از مدل‌های محبوبی هستند که میزان استفاده از آن‌ها در دوربین‌های مداربسته خیلی زیاد است. عملکرد هر دو مدل از این سنسور‌ها هم شبیه بهم و بسیار خوب است. در مدل CCD حسگر‌ها نسبت به نوری که از محیط اطرافشان می‌گیرند و دریافت می‌کنند، حساسیت بیشتری دارند و همین باعث شده که تصویری که ثبت می‌کنند و بعداً نشان ما می‌دهند، با کیفیت‌تر باشد.

اما بیشتر بودن کیفیت عکس و تصویر‌ها و فیلم‌ها در CCD باعث شده که سرعت پردازش در سنسور CCD نسبت به CMOS کمتر باشد. همین هم دلیلی شده تا CMOS به عنوان بهترین سنسور دوربین مداربسته شناخته شود و از آن در بیشتر محصولات دوربین مداربسته استفاده می‌شود.

استفاده کردن از این مدل از سنسور‌های دوربین مداربسته در دوربین‌ها باعث شده تا دوربین‌ها قابلیت‌ها و کاربرد‌های زیادی پیدا کنند. یکی از قابلیت‌های آن هم تشخیص چهره دوربین مداربسته است.

 

مطالب مرتبط: سرعت شاتر دوربین مداربسته یا Shutter speed چیست؟

 

کلام آخر

سنسور دوربین مداربسته با توجه به نقش مهمی که در عملکرد این دوربین‌ها به عنوان یک دوربین امنیتی دارد، اهمیت زیادی داشته و همچنین میزان حساسیت آن‌ها بالا است. از این سنسور‌ها در دوربین تشخیص پلاک خودرو یا LPR هم به نوعی دیگر استفاده شده و کاربرد‌های آن بسیار زیاد است.

شما می‌توانید بهترین دوربین‌های مداربسته که از نظر سنسور‌ها کیفیت بالایی داشته باشند را از طریق مجموعه ما یعنی مجموعه برنابنیان پیدا کنید و بخرید. اطلاعات بیشتر درباره‌ی مجموعه‌ی ما را هم می‌توانید در قسمت درباره برنابنیان مطالعه کنید.

همراهی شما تا پایان این مقاله ما را دارم و خوشحال می‌کند و ما به خاطر این همراهی از شما تشکر می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *