آشنایی با انواع درب پارکینگ ریلی

درب پارکینگ ریلی

درب پارکینگ ریلی امروزه از جمله پرکاربردترین درب‌هایی است که مزایای متعددی دارد. همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است این نوع درب‌ها را عمدتا در ورودی پارکینگ استفاده می‌کنند. این محصول دارای انواع بسیار زیادی است که در هر نوع آن به طور کلی دو عدد ریل وجود داشته که در بخش‌های بالایی و پایینی چهارچوب نصب می‌شود.

زمانی که ریل‌ها را در بخش‌های بالایی و پایینی چهارچوب قرار می‌دهند، مسیر حرکتی درب به شکل افقی از سمت راست به چپ و یا چپ به راست خواهد شد. به این معنی که این درب به صورت کلی به شکل افقی باز و بسته می‌شود. 

شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که گمان می‌کنند این نوع درب مدرن و جدید است اما باید بدانید که این نوع درب‌ از جمله قدیمی‌ترین نوع درب‌ها می‌باشند که امروزه با تنوع بسیار بالایی در بازار وجود دارند. علاوه بر این عمدتا این نوع درب‌ها به صورت برقی و اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می‌شوند. 

در صورت تمایل به خرید هر یک از انواع درب‌های پارکینگی ریلی می‌توانید از طریق اینستاگرام با کارشناسان برنابنیان در ارتباط باشید. اما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف درب پارکینگ ریلی آشنا کنیم. 

 

انواع درب پارکینگ ریلی

 

انواع درب پارکینگ ریلی

همان‌‌طور که بیان شد درب پارکینگی ریلی از جمله درب‌های قدیمی و کاربردی است که امروزه با تنوع بیشتری به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی این نوع درب‌ها به صورت دستی و یا اتوماتیک تولید می‌شوند ‌که شما بستگی به سلیقه خود می‌توانید یکی از این انواع را انتخاب و استفاده کنید. دقت داشته باشید که انواع درب پارکینگ ریلی امروزه در سایزهای بسیار مختلف و متنوعی تولید می‌شوند. 

انواع جک درب پارکینگ وجود دارند که نوع برقی یکی از آن‌ها به شمار می‌رود و دارای مزایا و معایب خاص خود است که باید به آن‌ها توجه کنید. این نوع درب‌ها با وجود اینکه از قدیم کاربرد دارند اما امروزه با پیاده‌سازی به شکل‌های مختلف به عنوان محصولاتی جدید برای بسیاری از افراد به شمار می‌روند. با دقت به این امر می‌توان بیان کرد که نصب و اجرای درب پارکینگ ریلی نیز امری بسیار سخت به شمار می‌رود و افراد بسیار کمی وجود دارند که می‌توانند آن‌ها را با دقت و کیفیت بالایی نصب کنند. 

در صورت تمایل به دریافت بهترین خدمات در این زمینه می‌توانید از طریق تلگرام با مرکز برنابنیان در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که در مدل‌های اتوماتیکی این نوع درب‌ها نصب دارای اهمیت بسیار بالایی است. دقت کنید که این نوع درب‌ها برای بخش‌های مختلف و به صورت گسترده استفاده می‌شوند و به عبارتی بهتر درب پارکینگ ریلی در مکان‌های مختلفی قابلیت راه‌اندازی دارند. استفاده از این درب‌ها نیازمند سرویس و نگهداری خوبی است. از جمله انواع این درب‌ها می‌توان به مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، اشاره کرد.

 

درب پارکینگ ریلی مدرن

درب پارکینگ ریلی مدرن از جمله انواع درب پارکینگ ریلی است. البته لازم است بدانید که منظور از مدرن بودن این نوع درب‌ها این است که دارای ساختار و یا کاربرد مدرن هستند. به عنوان مثال درب ریلی منحنی شکل از جمله انواع درب‌های پارکینگی ریلی مدرنی است که بسیار لوکس بوده و عمدتا در ساختمان‌های ویلایی شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کار بردن این نوع درب در کنار درب ویلایی حیاط ظاهر و نمای بسیار زیبا و شیک برای ورودی‌ ویلاها در اختیار قرار می‌دهد. 

 

درب پارکینگ ریلی برقی

 

درب پارکینگ ریلی برقی

درب پارکینگ ریلی برقی دیگر نوع درب پارکینگی است. درب‌های پارکینگی برقی و اتوماتیک دارای کاربردهای متفاوتی نسبت به دیگر انواع درب پارکینگ ریلی است. این نوع درب‌ها عمدتا در مکان‌هایی که دارای محدودیت بسیار زیادی برای استفاده از درب‌های لولایی، سطحی و یا زیر سقفی نباشد، به کار گرفته می‌شوند. 

به عنوان مثال هنگامی که قصد داشته باشید ماشین‌های سنگین و دارای عرض زیاد را از در ورودی عبور دهید، به یک نوع درب نیاز خواهید داشت که تمام فضای درب ورودی را باز کند. این همان درب پارکینگ ریلی برقی و یا اتوماتیک می‌باشد. 

بنابراین در صورت نیاز به درب‌هایی که به راحتی باز و بسته می‌شوند و قابلیت استفاده برای عبور ماشین‌های سنگین و بزرگ را نیز دارند می‌توانید اقدام به تعویض درب پارکینگ خود کنید. درب‌های برقی در واقع دارای مکانیزم ساده باز شدن به سمت چپ یا راست بوده و دروازه بسیار کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین دلیل نیز از این نوع درب‌ها در مکان‌های مختلفی اعم از کارخانه‌‌ها، انبارها و یا حتی ادارات دولتی نیز استفاده می‌کنند. 

از جمله مزایای استفاده از این نوع درب‌ها و همچنین رعایت استاندارد درب پارکینگ این است که به دلیل باز و بسته شدن به شکل کشویی فضای زیادی در هنگام استفاده نخواهند گرفت و مزاحمتی نیز ایجاد نمی‌کنند. دقت کنید که از این نوع درب‌ها همچنین می‌توانید در ساختمان‌های دارای سقف نیز استفاده کنید، چرا که این انواع درب پارکینگ ریلی کاملا بدون سروصدا و بدون اشغال فضا باز و بسته می‌شوند. 

 

درب پارکینگ ریلی تاشو

یکی دیگر از انواع درب پارکینگ ریلی که البته بسیار کاربردی بوده می‌توان به درب پارکینگ ریلی تاشو اشاره کرد. در واقع این مدل را برای مکان‌های مختلف و همچنین استفاده به حالت‌های متفاوت به کار می‌برند. این درب‌ها از چند بخش ساخته شده‌اند و برای اینکه بخش‌های متفاوت را به یکدیگر متصل کنند از لولا استفاده کرده‌اند. باید دقت کنید که دقت کنید که این نوع درب فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. 

 

درب پارکینگ ریلی سه تیکه

درب پارکینگ ریلی سه تیکه دیگر انواع درب‌های کاربردی است. درب‌های پارکینگی ریلی دارای سه تیکه همان‌طور که از نام آن‌ها نیز مشخص است دارای سه لنگه بوده که طول هر یک عمدتا 1 الی 1.5 متر است. در این نوع درب‌ها معمولا یک بخش از درب و یا یک تیکه‌ از آن‌ها به صورت نفر رو تعبیه می‌شود. 

دقت کنید که روش‌های مختلفی برای اجرا کردن این نوع از درب پارکینگ ریلی استفاده می‌شود که البته به محل قرار گرفتن تیکه نفررو بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که درب نفررو در بخش وسطی قرار گرفته باشد، عمدتا از قفل برقی برای اتوماتیک کردن سه تیکه آن استفاده می‌کنند. بهترین جک درب پارکینگ برای این نوع درب نیز جک دارای کورس 300 و یا 400 می‌باشد. 

 

درب پارکینگ ریلی ساده 

 

درب پارکینگ ریلی ساده

درب پارکینگ ریلی ساده به عمدتا به شکل یک تکه ساخته می‌شود، در آن درب با کمک موتور و در یک جهت باز و بسته می‌شود. در این مدل درب پارکینگ ریلی باید یک فضایی به اندازه طول کل درب در دیوار مورد نظری که درب به سمت آن جهت باز و بسته می‌شود، قرار بگیرد تا در زمان باز شدن درب در بخش دیگر دیوار قرار بگیرد. 

به این نکته دقت کنید که درب‌های دارای یک لنگه و کشویی برای ساختمان‌هایی که درب بخش پارکینگ در آن‌ها در سمت یکی از دیوارها به اندازه طول درب پارکینگ فضا نداشته باشند کاربردی نخواهند بود، چرا که فضای کافی برای جمع شدن درب در اختیار نخواهید داشت. در صورت تمایل به نصب فلاشر درب پارکینگ در این نوع درب‌ها می‌توانید با کارشناسان برنابنیان در این زمینه مشورت کنید. 

علاوه بر این لازم است توجه داشته باشید که استفاده از این نوع درب پارکینگ ریلی برای درب‌های دارای چارچوب بزرگ مناسب نیست چرا که به دلیل بزرگ بودن چارچوب درب ممکن است با سرعت کمی باز یا بسته شود. این امر به موتور فشار آورده و در نهایت می‌تواند منجر به سوختن موتور درب شود. 

 

درب پارکینگ ریلی جدید در برنابنیان

در صورتی که تمایل دارید از درب‌های ریلی بهره ببرید می‌توانید اقدام به خرید و نصب درب پارکینگ ریلی جدید برنابنیان کنید. لازم به ذکر است که درب‌های ریلی پارکینگی از انواع متریال‌ها ساخته می‌شود که هر یک از این متریال‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی است. با دقت به این متریال‌ها روش نصب نیز می‌تواند متفاوت باشد. 

اما به طور کلی اغلب درب‌هایی که برای پارکینگ‌ها استفاده می‌شوند دارای جنس آهن می‌باشند. آهن به دلیل ویژگی‌ها و مزایای خاصی که دارد می‌تواند برای استفاده در قسمت‌های مختلف مناسب باشد. دقت کنید که جنس فولاد برای مکان‌هایی که نیازمند ایمنی بیشتری باشند، مناسب است. برای دریافت بهترین کیفیت و نصب باید وزن نیز به خوبی در نظر گرفته شود. شما می‌توانید از طریق تماس با برنابنیان بهترین انتخاب و نصب و مشاوره در این زمینه را داشته باشید. 

برای تنظیم درب اتوماتیک پارکینگ می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مختلف با کارشناسان برنابنیان در تماس باشید. در واقع برای نصب این نوع درب‌ها نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها دقت شود. به عنوان مثال زمانی که انواع جک را نصب می‌کنید باید وزن آن‌ها را نیز به دقت بدانید تا بتوانید بهترین ابزار و تجهیزات جانبی را به کار ببرید. این نوع ویژگی می‌تواند کیفیت بالایی در نصب داشته باشید. 

در صورتی که تمایل دارید این درب‌ها به بهترین نحو ممکن نصب شوند می‌توانید از خدمات جک درب پارکینگ برنابنیان استفاده کنید. اما لازم به ذکر است که درب‌های اتوماتیک همچنین در انواع متریال‌ها تولید می‌شوند که هر یک دارای ویژگی‌های خاصی است و باید به آن توجه کنید. در زمان انتخاب این نوع متریال‌ها باید حتما به سلیقه و البته نیازمندی خود دقت کنید. در واقع امروزه طرح‌های بسیار زیادی در این نوع محصولات وجود دارند که هر کدام مزایای خاصی دارند. 

 

جمع بندی

درب پارکینگ ریلی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. این نوع درب دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله این مزایا می‌توان به راحت بودن کاربرد آن‌ها اشاره کرد. در واقع امروزه افراد بسیار زیادی در ساختمان‌های مسکونی، ادارات، کارخانه‌ها و یا دیگر مراکز از این درب‌ها استفاده می‌کنند. درب‌های ریلی مدرن، تاشو، سه تیکه و یا ساده از جمله انواع این درب‌ها به شمار می‌روند که هر کدام می‌توانند کاربردهای خاص خود را داشته باشند.

در صورت داشتن سوال و یا ابهام درباره برنابنیان و یا اینکه در این زمینه به دریافت مشاوره نیاز داشته باشید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مختلف با کارشناسان برنابنیان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *