آشنایی با انواع تجهیزات دوربین مداربسته

انواع تجهیزات دوربین مداربسته

انواع تجهیزات دوربین مداربسته یکی از لوازم پرکاربرد است که در مکان‌های متفاوتی مانند ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع سبب شده است که افراد هنگام نصب دوربین با سوال های زیادی روبه رو شوند. به طوری که بیشتر افراد با این پرسش رو به رو هستند که نکات نصب دوربین مداربسته و ترفندهای قبل از نصب دوربین چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید با انواع لوازم دوربین مداربسته آشنا شوید.

انواع تجهیزات دوربین مداربسته

ادامه متن به بررسی کامل انواع تجهیزات دوربین مداربسته می‌پردازیم. همراه ما بمانید. ویدیوی زیر در مورد تجهیزات دوربین مداربسته به مدت 1 دقیقه و 55 ثانیه گفته شده را ببینید:

 

دستگاه دی وی آر

دستگاه DVR یا همان Digital video recorder از تجهیزات دوربین مداربسته می‌باشد. این دستگاه در ضبط و پخش اطلاعات دوربین‌ها کاربرد زیادی دارد. لازم به ذکر است که این دستگاه در ابتدا فقط تصاویر را ضبط می‌کرد. اما ورژن‌ جدید این دستگاه امروزه می‌تواند تصاویری را از طریق هارد دیسک ضبط کند.

لازم به ذکر است که هارد دیسک بر روی دستگاه نصب می‌شود. از طرفی این دستگاه می‌تواند تصاویر زنده را به صورت‌های مختلفی نشان دهد به طور مثال می‌تواند چند تصویر را در یک صفحه نشان دهد. دستگاه DVR همچنین می‌تواند تصاویر ضبط شده را به صورت مجدد پخش کند.

 

دستگاه NVR

یکی از دستگاه های مهم که در خدمات دوربین مداربسته کاربرد زیادی دارد، دستگاه NVR می‌باشد. به طور کلی عملکرد این دستگاه با برخی از انواع تجهیزات دوربین مداربسته مانند دستگاه DVR تا حدودی مشابه است. این دستگاه ویدیوهای متفاوتی را با استفاده از دوربین های تحت شبکه IP ثبت می‌کند. همچنین دوربین مداربسته در هنگام ثبت ویدیو به وسیله سوئیچ شبکه به سیستم NVR متصل می‌شود. لازم به ذکر است که اتصال دوربین مداربسته به این دستگاه به صورت مستقیم انجام می‌شود. جهت اطلاع بیشتر به صفحه ” آشنایی با انواع سوییچ شبکه و کاربردهای آن ” سر بزنید.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ دستگاه های ان وی ار و دی وی ار

 

کابل BNC

کابل BNC یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته است. این کابل از تجهیزات مخابراتی آنالوگ در سیستم دوربین مداربسته است. کابل BNC به همراه فیش‌هایی در دوربین مداربسته قرار می‌گیرد. از طرفی با توجه به آموزش نصب فیش bnc در دوربین مداربسته و اتصال خوب این فیش سبب شده است که استفاده از آن گزینه خوبی به حساب بیاید. ناگفته نماند که در دوربین های مداربسته عمدتاً BNC به عنوان اتصال DVR و کابل RG59 استفاده می‌شود.

اهمیت این محصول سبب شده است که کابل BNC به عنوان یکی از مهم‌ترین انواع تجهیزات دوربین مداربسته در فروشگاه‌های تلگرام به فروش برسد. جهت کابل کشی دوربین مداربسته می‌توانید از تیم برنابنیان مشورت بگیرید. از طرفی قابلیت پشتیبانی از این تصاویر را نیز دارد. این دستگاه با توانایی آنالیزهای ساده از مهم‌ترین انواع تجهیزات دوربین مداربسته به حساب می‌آید. به طوری که به مواردی همچون حرکت و… حساسیت دارد.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ کابل بی ان سی

 

کابل شبکه IP

به طور کلی این کابل در تجهیزات مختلفی از جمله دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این کابل برای کاهش نویز سیگنال‌ها در هنگام عبور از کابل استفاده می‌شود. همچنین در کابل‌های IP برای انتقال اطلاعات از زوج های به هم تابیده استفاده می‌شود. این زوج سیگنال‌ها یکی از انواع تجهیزات دوربین مداربسته هستند که سیگنال‌ها را با جهت‌های مختلفی ارسال می‌کنند.

از طرفی در گیرنده‌ها از دو سیم اطلاعات دریافت می‌شود. ناگفته نماند که به دلیل مخالف بودن سیگنال‌های کابل تشخیص نویز کاملاً ساده است و نویز می‌تواند به آسانی حذف شود. در واقع اهمیت کابل شبکه IP سبب شده است که این وسیله از تجهیزات ضروری در محصولات دوربین مداربسته باشد.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ کابل شبکه آی پی

 

پایه دوربین مداربسته

از انواع تجهیزات دوربین مداربسته در هنگام نصب می‌توان به پایه دوربین مداربسته اشاره کرد. پایه دوربین مداربسته برای نصب خیلی از این محصولات لازم است. همچنین نوع و ابعاد این وسیله با توجه به نوع دوربین متفاوت است.

درواقع آشنایی با انواع پایه دوربین مداربسته و کاربرد های آن سبب می‌شود که بهترین و باکیفیت ترین پایه را متناسب با دوربین مداربسته انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در هنگام انتخاب پایه دوربین مداربسته به محل نصب این محصول دقت کنید.

 

مانیتور دوربین مداربسته

مانیتور دوربین مداربسته به عنوان نمایشگر این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. و به عنوان یکی از انواع تجهیزات نصب دوربین مداربسته شناخته می‌شود.  این وسیله با اندازه‌های مختلفی وجود دارد و تعداد آن بسته به تعداد دوربین‌ها متفاوت است.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ مانیتور دوربین

 

انواع تجهیزات نصب دوربین مداربسته؛ هارد دیسک

هارد دیسک به عنوان یکی از تجهیزات دوربین مداربسته کاربرد مهمی دارد. با توجه به راهنمای انتخاب هارددیسک مناسب برای دوربین مداربسته، هارد در زمان روشن بودن کامپیوتر به ذخیره اطلاعات به میزان کمی می‌پردازند. لازم به ذکر است که دوربین‌های مداربسته به دلیل فعالیت 24 ساعته‌ای که دارند لازم است هارد دیسک مخصوص داشته باشند.

خرید این محصول در بین انواع تجهیزات دوربین مداربسته ضروری است. از این جهت انواع مختلفی از محصولات هارد دیسک در فروشگاه‌های آنلاین اینستاگرام وجود دارد. البته بهتر است در خرید هارد دیسک مدل‌های پیشرفته‌تری را برای دوربین مداربسته تهیه کنید.

 

مطالب مرتبط: منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟

 

لنز دوربین مداربسته

یکی دیگر از انواع تجهیزات دوربین مداربسته لنز دوربین است. در دوربین مداربسته لنز با جمع آوری سیگنال‌های نوری سبب می‌شود که نور بر روی سنسور متمرکز شود و تصویر بر روی دوربین ایجاد شود. لازم به ذکر است که در هر لنز دوربین چند عدسی دیده می‌شود. عدسی‌ها باعث می‌شوند که پرتوهای نوری متمرکز شوند. شما نیز می‌توانید با مراجعه به سایت برنابنیان و جمع آوری اطلاعات درباره معرفی انواع لنز دوربین مداربسته و تفاوت لنزهای وریفوکال، موتورایز و ثابت،  عدسی مناسب دوربین مداربسته خود را تهیه کنید.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ لنز دوربین

 

رک دوربین مداربسته

رک همان قفسه استاندارد شده می‌باشد. این وسیله همچنین به عنوان یکی از انواع تجهیزات دوربین مداربسته شناخته می‌شود. این محصول با اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. با این حال پرکاربردترین رک استفاده شده در دوربین مداربسته 19 اینچ است. از طرفی رک‌ها از نظر ساخت انواع مختلف دارند و به طور خلاصه شامل رک دیواری، رک ایستاده و… می‌باشند.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ رک CCTV

 

انواع لوازم دوربین مداربسته؛ نور افکن ( پروژکتور)

پروژکتور از تجهیزات ضروری در دوربین مداربسته است. با برقراری تماس با فروشندگان این محصول می‌توانید نور افکن مناسب دوربین مداربسته را انتخاب کنید. توجه کنید که اگر دوربین شما ماذون قرمز ندارد باید از پروژکتوری استفاده کنید که دارای مادون قرمز است. همچنین اگر برد دوربین مداربسته کافی نباشد لازم است از پروژکتورهای دارای مادون قرمز استفاده کنید.

 

انواع تجهیزات دوربین مداربسته؛ نورافکن

 

سخن پایانی

دوربین مداربسته به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در فروشگاه‌ها، اداره، بیمارستان، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و… کاربرد‌های زیادی دارد. به طوری که مدل‌های مختلف دوربین مداربسته با توجه به محل نصب تولید و عرضه می‌شوند.

شما نیز می‌توانید برای انتخاب بهترین مدل دوربین مداربسته با توجه به ویژگی‌های محل نصب دوربین مناسب‌ترین دوربین را انتخاب کنید. همچنین شاید برای شما سوال باشد که 10 تا از پرفروش‌ ترین  دوربین مداربسته کدام است؟

 برای پاسخ به این سوال می‌توانید با مراجعه به سایت برنا بنیان بهترین و مناسب ترین نوع دوربین را به همراه انواع تجهیزات دوربین مداربسته مانند رک، لنز، پروژکتور، هارد دیسک و… تهیه کنید. سپاس از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *